مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای به ایران می رود

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای به ایران می رود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نشست وزیران خارجه ایران و آمریکا روز چهارشنبه مطابق پیش بینی قبلی در وین پایتخت اتریش برگزار شد. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در این دیدار

آگهی

نشست وزیران خارجه ایران و آمریکا روز چهارشنبه مطابق پیش بینی قبلی در وین پایتخت اتریش برگزار شد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در این دیدار به خبرنگاران گفت که مذاکرات هسته ای میان ایران و شش کشور قدرتمند جهان، پیشرفتهایی داشته و پیشرفت هایی نیز خواهد داشت. وی تأکید کرد که از هر فرصتی برای این پیشرفت استفاده خواهد شد.

آقای ظریف اعلام کرد که از یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دعوت شده است که به ایران بیاید و با مقامات مسئول گفتگو کند.

سفر روز پنجشنبه یوکیا آمانو به ایران برای ایجاد فضای اعتماد و رفع ابهامها صورت می گیرد و می تواند به پیشرفت گفتگوها کمک کند. وی در این سفر با حسن روحانی، رییس جمهور و مقامات عالیرتبه ایران ملاقات خواهد داشت.

ریحانه مظاهری، خبرنگار اعزامی یورونیوز در محل مذاکرات می گوید: “اگرچه زمان چانه زنی برای مذاکرات هسته ای ایران بار دیگر تمدید شده اما طرفین بیش از گذشته نسبت به دستیابی به یک توافق نهایی امید دارند. اینجا دیپلماتها از گامهای رو به جلو و اراده سیاسی برای دستیابی به یک توافق جامع سخن می گویند.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتم؛ انرژی گذشته یا منبعی مطمئن برای فردا؟

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟