ابراز همبستگی وزیران سه کشور اروپایی پس از کشتار در تونس

ابراز همبستگی وزیران سه کشور اروپایی پس از کشتار در تونس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزیر کشور تونس میزبان همتایان بریتانیایی، آلمانی و فرانسوی خود بود. این چهار تن ضمن گرامیداشت یاد قربانیان حادثه مرگبار روز جمعه، از همبستگی و عزم راسخ در نبرد علیه تروریسم سخن گفتند.

آگهی

وزیران کشور تونس، بریتانیا، آلمان و فرانسه، دوشنبه با حضور در محل حمله تروریستی سوسه در سواحل بندر قنطاوی تونس، یاد قربانیان این حادثه را گرامی داشتند.

در این حمله مسلحانه ۳۹ نفر کشته شدند که دست کم ۱۸ تن از آنان شهروند بریتانیا بودند. شنیده ها حاکی از آن است که با پایان روند شناسایی هویت جانباختگان، تعداد بریتانیایی های قربانی ممکن است به ۳۰ نفر برسد.

ترزا می، وزیر کشور بریتانیا، در جریان نشستی رسانه ای که پس از مراسم بزرگداشت قربانیان برگزار شد گفت: «رئیس جمهوری سبسی نخستین فردی است که در روندی دموکراتیک هدایت تونس را در دست گرفته است. تونس نماد ممکن بودن تغییر است. امروز صبح با وزرای کشور همتای خود دیداری داشتیم که نشانگر مصمم بودن ما در نبرد علیه ایدئولوژی منحرفی است که حاصلی جز مرگ و تخریب ندارد.»

توماس د مِزیِر، وزیر کشور آلمان نیز با ایراد سخنانی مشابه، بر حمایت اروپا از تونس پافشاری کرد.

برنارد کازنوو، وزیر کشور فرانسه نیز گفت: «عزم جزم کلید موفقیتی ما در برابر کسانی است که برای ضربه زدن به ما برنامه ریزی می کنند. ما این نبرد علیه تروریسم را خواهیم برد، چنانکه همتای من ترزا می نیز گفت. ما مصمم هستیم که پیروز این میدان باشیم.»

در همین روز مقامات تونسی از دستگیری گروهی از مظنونان به همکاری با مهاجم کشتار روز جمعه خبر دادند. خود مهاجم در روز حادثه با آتش پلیس تونس کشته شد.

روز جمعه ۵ تیر، تونس، کویت و فرانسه، هر یک در قاره ای متفاوت، شاهد مرگبار حمله تروریستی در خاک خود بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کامرون: احتمال حمله تروریستی در بریتانیا بالاست، پیروزی از آن ماست

ممنوعیت ورود هیئت پارلمانی اروپا به تونس؛ بروکسل توافقنامه مهاجرتی را تعلیق می‌کند؟

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد