جشن «افتخار» دگرباشان جنسی در بسیاری از نقاط جهان برگزار شد

جشن «افتخار» دگرباشان جنسی در بسیاری از نقاط جهان برگزار شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جشن دگرباشان جنسی موسوم به «جشن افتخار» روز شنبه در بسیاری از نقاط جهان برگزار شد. یک روز پس از قانونی شدن ازدواج زوج های همجنس در سراسر آمریکا،

آگهی

جشن دگرباشان جنسی موسوم به «جشن افتخار» روز شنبه در بسیاری از نقاط جهان برگزار شد.

یک روز پس از قانونی شدن ازدواج زوج های همجنس در سراسر آمریکا، فعالان و مدافعان حقوق بشری با حضور در این جشن ضمن اعتراض به تبعیض علیه دگرباشان جنسی خواستار حقوق برابر برای آنها شدند.

در مکزیک هزاران نفر در جوی مملو از شادی و شعف در جشن افتخار شرکت کردند. مکزیکوسیتی نخستین شهر در آمریکای لاتین است که پیوند زوج های همجنس را مجاز اعلام کرد.

یک شهروند کاستاریکایی که در این رژه حضور داشت گفت: «در کاستاریکا در حال حاضر یک زوج همجنسگرا موفق شدند تا پیوندشان را به ثبت برسانند. در کشورما همجنسگرایان حقوق برابری با سایرین ندارند و فکر می کنیم که آنچه در آمریکا روی داده گام بزرگی در مسیر تحقق حقوق بشر است.»

هزاران نفر نیز در لیما، پایتخت پرو به این جشن پیوستند. آنها از پارلمان کشورشان خواستند تا ازدواج همجنسگرایان را قانونی اعلام کند. لایحه ازدواج زوج های همجنس که در سال گذشته تقدیم پارلمان پرو شده با بحث و انتقادهایی روبروست.

هزاران نفر هم در برلین با شرکت در این مراسم خواستار به رسمیت شناختن ازدواج همجنسگرایان شدند. نابرابری حقوق زوج های همجنس با دیگر زوج ها در آلمان اخیرا بحث و انتقادهایی را برانگیخته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها