راهپیمایی همبستگی با یونان در پاریس و برلین

راهپیمایی همبستگی با یونان در پاریس و برلین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«به یونان شانس دیگری بدهید»، شعار معترضان چپگرای فرانسوی بود که روز شنبه، دو روز پیش از نشست اضطراری رهبران منطقه یورو، در پاریس راهپیمایی کردند تا

آگهی

«به یونان شانس دیگری بدهید»، شعار معترضان چپگرای فرانسوی بود که روز شنبه، دو روز پیش از نشست اضطراری رهبران منطقه یورو، در پاریس راهپیمایی کردند تا از مردم یونان حمایت کنند.

همزمان در برلین نیز راهپیمایی همبستگی با مردم یونان برگزار شد. معترضان با شعارهایی خواهان اتحاد علیه برنامه های ریاضتی برای اروپایی عادلانه تر و پایان دادن به بردگی ناشی از بدهی ها شدند.

آلکسیس سیپراس نخست وزیر یونان روز شنبه با وزاری کلیدی کابینه خود از جمله وزیر دارایی دیدار کرد تا درباره استراتژی مذاکرات گفتگو کنند. وزیر دارایی آتن گفته است که آنگلا مرکل با «انتخاب سرنوشت سازی» روبروست. بر اساس آخرین خبرها آتن پیشنهادات جدیدی را برای ارائه به نشست روز دوشنبه سران کشورهای عضو گروه یورو آماده کرده است. همچنین کابینه یونان روز یکشنبه تشکیل جلسه خواهد داد.

از سوی دیگر فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه و ماتئو رنزی، نخست وزیر ایتالیا روز یکشنبه درباره بحران یونان گفتگو خواهند کرد.

یکی از شهروندان یونانی در آتن در واکنش به مذاکرات درباره بحران بدهی های یونان می گوید: «دوست داریم که توافقی صورت گیرد اما اروپایی ها باید باج خواهی هایشان را پایان دهند. ما ملت نجیب و معقولی هستیم و در حال گذراندن دوران دشواری هستیم و اصلا نمی فهمم چرا آنها دارند اینگونه عمل می کنند.»

با نزدیک شدن به زمان سرنوشت ساز برای یونان، در آتن اوضاع در ظاهر به نظر آرام می رسد و نشانه ای از ترس و وحشت یا تشکیل صف در شعب بانک دیده نمی شود. با این حال یونانی ها تنها در روز جمعه بیش از یک میلیارد یورو از بانک ها خارج کردند. در همین حال نخست وزیر یونان وعده داده است که با بستانکاران به توافق خواهد رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیپراس برای نشست اضطراری گروه یورو آماده می شود

گردشگران در یونان نگران اختلال در فعالیت بانکها در روز دوشنبه هستند

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد