اعتراض مردم یونان به احتمال خروج از منطقه یورو

اعتراض مردم یونان به احتمال خروج از منطقه یورو
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی بی نتیجه ماندن نشستهای یونان و گروه یورو که با موضوع بدهکاریهای یونان به صندوق بین المللی پول و اصلاح برخی قوانین اقتصادی این کشور انجام شده،

آگهی

در پی بی نتیجه ماندن نشستهای یونان و گروه یورو که با موضوع بدهکاریهای یونان به صندوق بین المللی پول و اصلاح برخی قوانین اقتصادی این کشور انجام شده، اکنون یک گمان این است که یونان مجبور به خروج از منطقه یورو شود. منطقه یورو یک اتحادیه مالی و اقتصادی شامل تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا است که یورو را به عنوان پول رسمی خود انتخاب کرده اند. برخی از مردم این کشور، نگران این خروج احتمالی هستند و به آن اعتراض دارند. آنها در میدانی در شهر آتن تجمع کرده و خواسته هایشان را فریاد می زنند.

یک بانوی میانسال یونانی در جمع معترضان می گوید: «من اینجا هستم چون می خواهم که کشورم در منطقه یورو باقی بماند. می خواهم که فرزندان و نوه هایم آینده ای روشن داشته باشند. این آینده، در صورت جدایی از منطقه یورو ممکن نیست»

یک مرد جوان یونانی نیز می گوید:«من اصلا نمی خواهم در مورد خروج یونان از ناحیه یورو فکر کنم. این یک فاجعه خواهد بود، نه فقط برای نسل من بلکه برای همه آیندگان ناخوشایند است.»

آپوستولوس استایکوش خبرنگار یورونیوز در آتن که در جمع معترضان حاضر شده است، می گوید: «هر راهی که به خروج از یورو منجر شود، کابوسی بیش نیست. این چیزی است که معترضان کنونی می گویند و می خواهند که دولت با گروه یورو به توافقی سریع دست یابد. اما درست ۲۴ ساعت پیش و در همین مکان، گروهی دیگر از مردم از دولت می خواستند که به گروه یورو جواب منفی بدهد. زمان دارد از دست می رود و یونان باید تصمیمی دشوار بگیرد.»

صندوق بین المللی پول و گروه اروپا از یونان خواسته اند که اصلاحاتی اساسی را در ساختار اقتصادیش انجام دهد و به سیاست ریاضت اقتصادی داخل کشور ادامه بدهد. دولت یونان نیز در جهت مقابل، خواهان تعدیل و تغییر این درخواستها شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واژگونی مرگبار قایق مهاجران؛ فرانتکس می‌گوید یونان پیشنهادهای کمک را نادیده گرفته است

روایت بازماندگان و گارد ساحلی؛ فاجعه مرگبار مهاجران در دریاهای آزاد یونان چگونه رقم خورد؟

پلیس ایران بر ادامه اجرای طرح مقابله با بی‌حجابی با موافقت سه قوه تاکید کرد