پاپ فرانچسکو در قامت حامی محیط زیست

پاپ فرانچسکو در قامت حامی محیط زیست
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پاپ فرانچسکو در سخنانی در میدان سنت پیتر واتیکان از مردم خواست که نسبت به حفاظت از محیط زیست توجه بیشتری نشان دهند. او گفت که تخریب زمین، خانه مشترک

آگهی

پاپ فرانچسکو در سخنانی در میدان سنت پیتر واتیکان از مردم خواست که نسبت به حفاظت از محیط زیست توجه بیشتری نشان دهند. او گفت که تخریب زمین، خانه مشترک ما، به همه بویژه فقرا آسیب زده است.

پاپ فرانچسکو خطاب به مردم حاضر در میدان سنت پیتر واتیکان گفت: «این درخواستی برای مسئولیت پذیری است، بر اساس وظیفه ای که خداوند در هنگام خلفت انسان بر عهده اش گذاشته: انسان را در باغ عدن گذاشت تا در آن کار و از آن محافظت نماید.»

واتیکان روز پنج شنبه، 192 صفحه از سخنان پاپ فرانچسکو را بعنوان توصیه هایی در قالب «نامه های کلیسایی» درباره تغییرات اقلیمی منتشر کرد که در آن پاپ خواهان همکاری میان علم و دین برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی شده است.

مارکو پولیتی، روزنامه نگار واتیکان می گوید: «او نمی خواهد دستور العمل صادر کند. می خواهد بگوید که رهبران سیاسی باید به این مسئله مهم توجه کنند.»

توصیه های پاپ که در شش فصل منتشر شده، افزایش آلاینده های جوی، افزایش نابرابری و تاثیر انسان محوری مدرن را منشاء بخشی از مشکلات زیست محیطی دانسته و از ایجاد یک سبک زندگی جدید بعنوان راه حلی برای این مشکل نام برده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیانیه محیط زیست پاپ در قالب «نامه های کلیسایی» منتشر شد

عبدی و خدیر: ایران از اسلام انقلابی عبور می‌کند؛ مسلمانی ایرانیان با مسلمانی اعراب فرق دارد

جنجال در اسرائیل بر سر لایحه پایان دادن به معافیت سربازی طلبه‌های افراطی ارتدوکس