اجرای قطعاتی از شجریان در کنسرت گروه بانوان

اجرای قطعاتی از شجریان در کنسرت گروه بانوان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

گروه موسیقی بانوان «راستان» در تازه ترین کنسرت خود قطعاتی از ساخته‌های محمدرضا شجریان، پرویز مشکاتیان، روح الله خالقی و نوید دهقان را اجرا کرد.

در این کنسرت که روز ۲۵ خرداد در فرهنگسرای نیاوران اجرا شد، “تیترا ابدی“، خوانندۀ گروه راستان، به اجرای قطعاتی از ساخته‌های شجریان و آهنگسازان دیگر پرداخت. قطعات «آسمان عشق»، «سرو بلند»، «وطن من»، «در تماشاگه پاییز»، «آیینه جام»، «نقش تو»، «مهر تو»، «دیوانه‌ی مست»، «یار و دیار» و «خوشه چین»، از جمله قطعاتی بود که در این برنامه اجرا شد.

آزاده امیری نوازنده تار، نسیم اربابی نوازنده کمانچه، مریم ملا نوازنده تنبک، گلناز جمشیدى نوازنده سنتور، لیلا ظهیرالدینی نوازنده بربط، سارا هستی نوازنده کمانچه و نیلوفر شهبازی نوازنده کمانچه آلتو، اعضای گروه «راستان» را تشکیل می‌دهند. تماشای این کنسرت طبق قوانین جمهوری اسلامی تنها برای بانوان مجاز بوده است.

در سال های اخیر، حضور بانوان در عرصه موسیقی ایران بسیار کمرنگ‌تر و ضعیف‌تر از گذشته بوده است. محدودیت ها در زمینه اجرای کنسرت برای بانوان در شهرستان‌ها شدیدتر از تهران بود و حضور زنان نوازنده روی صحنه، موجب لغو خیلی از کنسرت‌ها گردید. پایین کشیدن همسر سالار عقیلی در میانه اجرای یک کنسرت، یکی از اتفاقات زننده در صحنه موسیقی ایران بود که سال گذشته روی داد.

حسین نوش آبادی، سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ممانعت از حضور زنان خواننده و نوازنده در صحنه گفته بود: «ما هم خودمان از این جریان گله مندیم. وقتی مراحل قانونی طی شده و مجوزها صادر می شوند ارگان ها ملزم به اجرا هستند. این دخالت ها، نگرانی هایی ایجاد می کند که مراجع برای جلوگیری از حوادث ناگوار مجبور به تعطیلی برنامه ای می شوند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد

ایران و اسرائیل؛ چگونه دو کشور متحد به دشمنان قسم‌خورده تبدیل شدند؟