تاکید کمیسیون اروپا بر طرح تقسیم پناهجویان

تاکید کمیسیون اروپا بر طرح تقسیم پناهجویان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هجوم گسترده مهاجرانی که از کشورهای آفریقایی عازم اروپا می شوند در سال جاری بسیار افزایش یافته است. مقصد اولیه اغلب این افراد ایتالیا است همانند

آگهی

هجوم گسترده مهاجرانی که از کشورهای آفریقایی عازم اروپا می شوند در سال جاری بسیار افزایش یافته است. مقصد اولیه اغلب این افراد ایتالیا است همانند انبوهی از مهاجران که ماه فوریه خود را به شهر پورتو ایمپدوکله در سیسیل ایتالیا رساندند.

بر اساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، ایتالیا در پنج ماه اول سال جاری پذیرای چهل و پنج هزار و ششصد مهاجر بوده است. این رقم نسبت به همین دوره در سال گذشته ده درصد افزایش نشان می دهد. وضعیتی نگران کننده برای ایتالیا که بر اساس توافقنامه دوبلین بایست به عنوان عضو اتحادیه اروپا، همانند یونان به تنهایی به وضعیت ده ها هزار پناه جو رسیدگی کند.

کمیسیون اروپا در ماه مه با ارائه پیشنهادی خواستار تقسیم پناهجویان در میان دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد. پاریس و برلین اعلام کرده اند حاضرند این پیشنهاد را مورد بررسی قرار دهند به شرطی که طرح حالت موقت و استثنایی داشته باشد.

دیمیتریس آواموپولوس کمیسر اتحادیه اروپا در امور مهاجرت در این مورد می گوید: «ما بایست همگی این مسئولیت را در بین خود تقسیم کنیم. اکنون زمانی است که روح همبستگی باید تبدیل به یک سیاست عملی شود. دو هفته قبل من از همین تریبون اعلام کردم که دیگر نباید از واژه همبستگی به عنوان یک شعار استفاده کرد.»

افزایش شمار متقاضیان پناهندگی در کشورهای هم مرز جنوب اتحادیه اروپا آشکار کننده محدودیت های توافقنامه دوبلین بوده است که هدف اصلی آن ممانعت از ارائه درخواست پناهندگی در چندین کشور مختلف عنوان شده بود.

در طرح کمیسیون اروپا سهمیه هر کشور اروپایی برای پذیرش پناهجویان بر اساس میزان تولید ناخالص داخلی، جمعیت، نرخ بیکاری و شمار متقاضیان پناهندگی پذیرفته شده در آن کشور طی پنج سال گذشته تعیین شده است.

بر اساس این معیارها، حدود پنجاه درصد از چهل هزارپناهجوی سوری و اریتره ای که در حال حاضر در ایتالیا و یونان به سر می برند بایست بین کشورهای آلمان، فرانسه و اسپانیا تقسیم شوند. بریتانیا، دانمارک و ایرلند کشورهایی هستند که از پذیرش مهاجران معاف شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

سازمان بین‌‌المللی مهاجرت: ۶۳ هزار نفر طی ده سال در مسیرهای مهاجرت جان باخته یا ناپدید شدند