حمایت رئیس جمهوری ترکیه از تشکیل دولت ائتلافی

حمایت رئیس جمهوری ترکیه از تشکیل دولت ائتلافی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از احزاب سیاسی خواست به سرعت فرایند تشکیل دولت جدید را در دستور کار قرار دهند. آقای اردوغان که روز پنج شنبه در

آگهی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از احزاب سیاسی خواست به سرعت فرایند تشکیل دولت جدید را در دستور کار قرار دهند.

آقای اردوغان که روز پنج شنبه در اولین حضور عمومی خود بعد از انتخابات پارلمانی روز یک شنبه و در جمع هوادارانش حاضر شده بود، همچنین غرب را به حمایت از آنچه او «تروریست های کرد در سوریه» نامید، متهم کرد.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: «تمام احزاب باید غرورشان را کنار بگذارند و در اسرع وقت و بر اساس فرایندی که قانون اساسی تعیین کرده، دولت جدید را تشکیل دهند. این فرایند باید با درک این موضوع همراه باشد که تداوم کار دولت برای کشور ضروری است.»

حزب دموکراتیک خلق ها که با کسب ۱۳ درصد آرا، بزرگترین برنده انتخابات پارلمانی ترکیه نام گرفته، می گوید آماده گفتگو با تمام احزاب بجز حزب عدالت و توسعه برای تشکیل دولت ائتلافی است.

صلاح الدین دیمیرتاش رهبر حزب دموکراتیک خلق ها نیز گفت: «ما قبل از بررسی همه فرصت های ائتلاف، هیچ نظری نمی دهیم. اما در مورد ائتلاف با حزب عدالت و توسعه، ما بر سر حرف مان ایستاده ایم. منظور من بررسی گزینه های دیگر است.»

احمد داود اوغلو نخست وزیر، پیش از این گفته بود که دولت ائتلافی مطلوب دولت نیست اما آنها برای گزینه ائتلاف، انعطاف پذیرند. ناظران سیاسی ترکیه معتقدند که در صورت جدی بودن گزینه دولت ائتلافی، حزب عدالت و توسعه چاره ای جز ائتلاف با حزب جمهوریخواه خلق و یا حزب حرکت ملی ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین

اردوغان بار دیگر با اعلام حمایت از حماس، نتانیاهو را با هیتلر و استالین مقایسه کرد

علی‌اف در دیدار با اردوغان: جنگ به حل و فصل مشکل تاریخی قره‌باغ کمک کرد