استعفای چهار مقام ارشد لهستان بدنبال انتشار فایل های صوتی محرمانه

استعفای چهار مقام ارشد لهستان بدنبال انتشار فایل های صوتی محرمانه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

چهار مقام ارشد دولت لهستان بدنبال جنجال رسوایی شنود مکالماتشان و چهار ماه مانده به انتخابات در این کشور روز چهارشنبه از مقام خود استعفاء کردند. این

آگهی

چهار مقام ارشد دولت لهستان بدنبال جنجال رسوایی شنود مکالماتشان و چهار ماه مانده به انتخابات در این کشور روز چهارشنبه از مقام خود استعفاء کردند.

این چهار نفر ووجیمیژ کارپینسکی وزیر خزانه داری، بارتوش آرلوکوویچ وزیر بهداشت، آنجی بیرنات وزیر ورزش و رادوسلاو سیکورسکی رئیس پارلمان هستند.

اِوا کوپاچ، نخست وزیر لهستان در یک کنفرانس مطبوعاتی اشارۀ مستقیمی به تاثیر این جنجال و رسوایی بر محبوبیت حزب حاکم «سویک پلتفورم» و انتخابات پیش رو نکرد.

خانم کوپاچ اما دلیل استعفای دولتمردان و هم حزبی های خود را تلویحا سوء تاثیر موضوع شنود مکالمات آنان بر کارایی و عملکرد نهاد دولت خواند که «اعتماد عمومی را از جامعه و از دادستانان سلب می کند.»

موضوع جنجال مکالمات خصوصی مقامات لهستانی سال گذشته بر سر زبان ها افتاد و اخیراً با انتشار فایل های صوتی و محرمانه آنان به رسانه ها که دادستانان بر روی آنها تحقیق می کردند، همگانی شد.

در این فایل های صوتی این چند مقام ارشد و سابق لهستان در رستورانی لوکس، شراب گرانقیمت سفارش می دهند و از رد و بدل کردن جک و اظهار نظرهای رکیک در خصوص همکارانشان و نیز رهبران خارجی کوتاهی نمی کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس لهستان برای مقابله با کشاورزان معترض در ورشو گاز اشک آور پرتاب کرد

اتحادیه اروپا روند آزادسازی میلیاردها یورو از بودجه تخصیص‌یافته به لهستان را آغاز کرد

اتحادیه اروپا ۱۳۷ میلیارد بودجه مسدود شده لهستان را آزاد می‌کند