رئیس جمهور اوکراین: مارینکا از شورشیان پاکسازی شد

رئیس جمهور اوکراین: مارینکا از شورشیان پاکسازی شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ارتش اوکراین روز پنجشنبه اقدامات اولیه را برای تخلیه ساکنان شهر مارینکا آغاز کرد. به گفته دولت اوکراین این اقدام در پی احتمال آغاز تهاجمی دیگر از

آگهی

ارتش اوکراین روز پنجشنبه اقدامات اولیه را برای تخلیه ساکنان شهر مارینکا آغاز کرد. به گفته دولت اوکراین این اقدام در پی احتمال آغاز تهاجمی دیگر از سوی جدایی طلبان شرق این کشور انجام شده است.

پترو پوروشنکو، رییس جمهوری اوکراین که روز پنجشنبه نسبت به احتمال «تهاجم تمام عیار» روسیه هشدار داده بود روز جمعه در کنفرانسی خبری به مناسبت پایان سال اول دوران ریاست جمهوری خود شرکت کرد.

آقای پوروشنکو در این کنفرانس خبری گفت: «امروز من در پی عملیات پاکسازی انجام شده می توانم اعلام کنم که شهر مارینکا از شورشیان پاک شده است و ۱۲ نفر از آنها به اسارت در آمدند که یکی از آنها شهروند فدراسیون روسیه است. آنها اقدام به مقاومت مسلحانه در برابر نیروهای نظامی اوکراین کرده بودند.»

شهر مارینکا که در شرق اوکراین و در جنوب غربی دونتسک واقع شده است، روز چهارشنبه با تهاجمی ۱۲ ساعته همراه با آتش توپخانه ای شورشیان روبرو بود. نبردهای مارینکا بسیار سنگینتر از نبردهای معمول پس از توافق متزلزل آتش بس ماه فوریه بوده است.

ارتش اوکراین روز پنجشنبه اوضاع شهر مارینکا را «پرتنش اما پایدار» توصیف کرده بود. ساکنان شهر بعد از پایان نبردهای توپخانه ای به بررسی خسارات وارده به شهر پرداختند.

مقامات اوکراین از کشته شدن پنج نظامی اوکراینی و زخمی شدن ۳۹ نفر در حوالی مارینکا خبر داده بودند. در مقابل، شورشیان جدایی طلب از کشته شدن ۲۱ نفر از جمله پنج غیرنظامی خبر داده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

ماکرون خطاب به متحدان اوکراین: بزدلی را کنار بگذارید؛ باید با درک شرایط شجاعت داشته باشیم

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم