پیروزی نسبی چپ میانه در انتخابات شهرداری ها و مناطق ایتالیا

پیروزی نسبی چپ میانه در انتخابات شهرداری ها و مناطق ایتالیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انتخابات مناطق و شهرداری های ایتالیا روز یکشنبه در این کشور برگزار شد. این انتخابات علاوه بر تعیین شهردارهای شهرها و شهرستان های این هفت منطقه،

آگهی

انتخابات مناطق و شهرداری های ایتالیا روز یکشنبه در این کشور برگزار شد. این انتخابات علاوه بر تعیین شهردارهای شهرها و شهرستان های این هفت منطقه، آزمونی برای ماتئو رنزی، نخست وزیر این کشور نیز محسوب می شود.

در حال حاضر، ادارۀ پنج منطقه از مناطقی که رای گیری در آن انجام شده است، در اختیار چپ های ایتالیا قرار دارد. با توجه به آرای شمارش شده و نتایج اولیه، احتمال می رود در این انتخابات، احزاب چپ میانه مناطق اومباریا، توسکانی، مارکه و پولیا را از آن خود کنند.

در سه منطقۀ کامپانیا، ونتو و لیگوریا، احزاب راست میانه نتایج بهتری کسب کرده اند.

این انتخابات در هفت منطقه از مناطق بیست گانۀ ایتالیا و بیش از ۷۰۰ حوزۀ شهرداری ها برگزار شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، میزان مشارکت رای دهندگان در این انتخابات نسبت به انتخابات شهرداری ها و مناطق در سال ۲۰۱۰، ده درصد کاهش نشان می دهد.

همزمان با اخرین روز تبلیغات برای این انتخابات، کمیسیون ضد مافیای مجلس ایتالیا، لیست افرادی را منتشر کرد که نام تعدادی از مقامات این کشور در آن دیده می شود. این افراد به فساد مالی و سواستفاده از قدرت متهم شده اند و وینچنزو دولوکا، نامزد حزب دموکراتیک ایتالیا نیز در این لیست به چشم می خورد. انتشار این لیست می تواند منجر به از دست دادن برخی از مناطق و یا حوزه های شهرداری ها توسط حزب حاکم به رهبری نخست وزیر شود.

این انتخابات همچنین از اهمیت زیادی برای سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیا برخوردار است. تعدادی از نمایندگان حزب «به پیش ایتالیا» در مجلس به تازگی از این حزب جدا شده اند و سیلویو برلوسکونی امیدوار است با پیروزی انتخابات شهرداری ها و یا مناطق، اندکی وضعیت درونی این حزب را بهبود ببخشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟

شکاف بین راست‌های افراطی برای انتخابات اروپا؛ اختلاف‌ها بر سر چیست؟