فلسطینی ها خواستار اخراج اسراییل از فیفا خواهند شد

فلسطینی ها خواستار اخراج اسراییل از فیفا خواهند شد
نگارش از Sharam Akhavan
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فدراسیون فوتبال فلسطین روز چهارشنبه (بیستم ماه مه) تاکید کرد که با وجود تلاش های سپ بلاتر، رییس فدراسیون بین المللی فوتبال، در کنگره بعدی فیفا که روز

آگهی

فدراسیون فوتبال فلسطین روز چهارشنبه (بیستم ماه مه) تاکید کرد که با وجود تلاش های سپ بلاتر، رییس فدراسیون بین المللی فوتبال، در کنگره بعدی فیفا که روز ۲۹ ماه مه در شهر زوریخ سوییس برگزار خواهد شد، درخواست خود را برای تعلیق فدراسیون فوتبال اسرائیل حفظ خواهد کرد.

این تصمیم در حالی اعلام می شود که سپ بلاتر، رییس فدراسیون بین المللی فوتبال برای دیدار با مقام های فلسطینی و اسراییل و منصرف کردن فلسطینی ها، به بیت المقدس سفر کرده است.

در همین حال، مقام های فلسطینی پیشنهاد آقای بلاتر برای برگزاری یک مسابقه بین تیم های ملی اسراییل و فلسطین را رد کرده و گفته اند که در شرایط فعلی این کار امکان پذیر نیست و در وهله اول، اسراییل باید محدودیت های اعمال شده در قبال فوتبال فلسطین را رفع کند.

فلسطینی ها تاکنون دو بار از ارائه درخواست تحریم اسراییل صرفنظر کرده اند، اما رییس فدراسیون فوتبال فلسطین می گوید این بار، پادرمیانی آقای بلاتر نتیجه نخواهد داد.

جبریل رجوب، رییس فدراسیون فلسطین در یک نشست مطبوعاتی مشترک با آقای بلاتر گفت: «ما درخواستمان را در برنامه کاری کنگره قرار خواهیم داد و امیدواریم بین اعضای فدراسیون، گفتگویی صادقانه و باز انجام شود. ما هیچ مصالحه ای در مورد آزادی ورزشکاران و مقام های مسئول نخواهیم کرد.»

سپ بلاتر روز سه شنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل دیدار کرد. او برای پایان دادن به تنش ها بین فدراسیون های اسراییل و فلسطین، پس از دیدار با نخست وزیر اسراییل، ایده یک مسابقه تاریخی بین دو تیم ملی را عنوان کرد و گفت: «یکی از موضوعاتی که من در باره آن با نخست وزیر نتانیاهو صحبت کردم و او آماده است ما را یاری کند، برگزاری یک مسابقه برای صلح بین دو تیم ملی اسراییل و فلسطین است.»

آقای نتانیاهو، پیش از جلسه گفتگو با سپ بلاتر، از آمادگی دولت اسراییل «برای در نظر گرفتن اقداماتی» برای کمک به فوتبال فلسطین خبر داده بود.

تیم ملی فلسطینی برای بازی با محدودیت های بسیاری از جمله تردد بازیکنان مواجه است. رفت و آمد بازیکنان بین کرانه باختری و نوار غزه تقریبا غیرممکن است. برخی از بازیکنان به ظن تعلق داشتن به گروههای مسلح، از سوی اسراییل بازداشت و زندانی می شوند.

احد زاقوت، اسطوره فوتبال فلسطین در ژوئیه سال ۲۰۱۴ در طول جنگ غزه، در پی اصابت بمب به خانه اش در سن ۴۹ سالگی کشته شد.

روتم کامر، رییس فدراسیون فوتبال اسراییل روز سه شنبه گفت که تلاش فلسطینی ها سیاسی کردن فوتبال است. او گفت: «مقررات مربوط به رفت و آمد بازیکنان فلسطینی در حیطه مسئولیت ما نیست.»

مقام های اسراییلی می گویند تلاش فلسطین برای اخراج اسراییل از فیفا، بخشی از یک استراتژی جامع برای حمله به اسراییل از طریق نهادهای مهم سیاسی و قضایی در جهان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

حمله موشکی حزب‌الله به اسرائیل یک کشته برجای گذاشت