برگزاری مراسم تقدیس دو راهبه فلسطینی در واتیکان

برگزاری مراسم تقدیس دو راهبه فلسطینی در واتیکان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه با حضور در کلیسای کاتولیک روم در واتیکان در مراسم تقدیس دو راهبه فلسطینی توسط پاپ فرانسیس، رهبر

آگهی

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه با حضور در کلیسای کاتولیک روم در واتیکان در مراسم تقدیس دو راهبه فلسطینی توسط پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان شرکت کرد.

مریم بواردی و ماری الفونسین دو راهبه ای قرن نوزده میلادی در فلسطین زندگی می کردند در این مراسم از سوی پاپ فرانسیس به مقام قدیسی رسیدند. این برای نخستین بار است که دو زن عرب فلسطینی به این مقام نائل می شوند.

پاپ هنگام تقدیس مریم بواردی طی سخنانی از تعامل و نزدیکی وی با مسلمانان هم عصر خود تقدیر کرد و گفت: «تسلیم و تبعیت همه جانبه از روح القدس او را مهیای گفتکو و ارتباط با دنیای اسلام کرده بود.» به غیر از دو راهبه فلسطینی یک راهبه فرانسوی و یک راهبه ایتالیایی نیز روز یکشنبه در واتیکان تقدیس شدند.

در این مراسم که جمع زیادی از مسیحیان شرکت داشتند و پرچم فلسطین نیز در گوشه و کنار مراسم به چشم می خورد.

دیدار روز شنبه پاپ فرانسیس با محمود عباس که پس از به رسمیت شناخته شدن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل از سوی واتیکان صورت گرفت نشان از روابط نزدیک دو طرف دارد. واتیکان و کشور فلسطینی اخیرا پیمان مشترکی را امضاء کرده اند که بر اساس آن راه حل صلح خاورمیانه از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطین مورد حمایت قرار گرفته است.

این پیمان که به تقویت موضع جهانی فلسطینیان خواهد انجامید از سوی اسرائیل مورد انتقاد قرار گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وقوع یکی از بدترین درگیری‌های خشونت‌‌آمیز در کرانه باختری در پی پیدا شدن جسد یک نوجوان اسرائیلی

نتانیاهو می‌گوید اسرائیل برای گفتگو درباره آتش‌بس با حماس به میز مذاکره بازخواهد گشت

محمود عباس کابینه جدید تشکیلات خودگردان فلسطینی را معرفی کرد