دختران بریتانیایی از دست داعش گریخته اند

دختران بریتانیایی از دست داعش گریخته اند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

منابع خبری نزدیک به وزارت کشور بریتانیا می گویند سه دختر تبعۀ این کشور که به داعش پیوسته اند، از دست این گروه گریخته اند. وزارت کشور بریتانیا با

آگهی

منابع خبری نزدیک به وزارت کشور بریتانیا می گویند سه دختر تبعۀ این کشور که به داعش پیوسته اند، از دست این گروه گریخته اند. وزارت کشور بریتانیا با اعلام این خبر، به مکان کنونی این سه دختر نوجوان بریتانیایی و یا اجازۀ بازگشت آنها به کشور اشاره ای نکرده است.

این سه دختر پانزده و شانزده ساله، در ماه فوریه (اسفند) از طریق ترکیه، خود را به شهر “رقه” در سوریه رسانده اند. پلیس مرزی ترکیه چندی بعد از اعلام این خبر از سوی پلیس بریتانیا اعلام کرد فردی که این سه دختر را به سوریه برده، دستگیر کرده است.

به گزارش شبکۀ «اسکای نیوز»، روز پنجم ماه مه نیز یک وبلاگ نویس عراقی از کنترل تمامی ایست بازرسی های مناطق تحت نفوذ داعش در جستجوی این سه دختر خبر داده بود. این وبلاگ نویس در صفحه خود نوشته بود که این سه دختر به ازدواج اعضای داعش در آمده بوده اند.

از زمان استقرار دولت اسلامی در عراق و سوریه توسط داعش، صدها نفر از اتباع اروپایی به این گروه اسلامگرای افراطی پیوسته اند. تعدادی از زنان و دختران نیز برای ازدواج با اعضای این گروه و یا پیوستن به جهاد نکاح که از زمان آغاز بحران سوریه شایع شده، خود را به عراق و سوریه رسانده اند.

داعش در حال حاضر برخی از شهرهای سوریه و عراق، از جمله موصول و رقعه را در اختیار دارد و به پیشروی به سوی دیگر مناطق این دو کشور ادامه می دهد. این گروه اسلامی افراط گرا همچنین در لیبی نیز نفوذ کرده و گروه های اسلامگرای افراطی دیگری، همچون بوکوحرام، نیر به آنها پیوسته و با ابوبکر بغدادی، رهبر گروه دولت اسلامی بیعت کرده اند.

داعش شهر موصول را به عنوان پایتخت دولت اسلامی خود برگزیده و قوانین شریعت را در این شهر و دیگر مناطق تحت اشغال خود به اجرا می گذارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟

نماینده محافظه‌کار بریتانیایی بخاطر انتساب «اسلامگرایی» به شهردار لندن از حزبش تعلیق شد