جان کری و سرگئی لاوروف از تحریم ها و مسالۀ هسته ای ایران سخن گفتند

جان کری و سرگئی لاوروف از تحریم ها و مسالۀ هسته ای ایران سخن گفتند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جان کری، وزیر خارجۀ آمریکا روز سه شنبه در جریان سفر خود به روسیه، با سرگئی لاوروف، وزیر خارجۀ این کشور در شهر سوچی دیدار کرد. این نخستین سفر یک مقام

آگهی

جان کری، وزیر خارجۀ آمریکا روز سه شنبه در جریان سفر خود به روسیه، با سرگئی لاوروف، وزیر خارجۀ این کشور در شهر سوچی دیدار کرد. این نخستین سفر یک مقام دولتی آمریکا به روسیه طی یکسال گذشته و از زمان آغاز بحران در اوکراین و وضع تحریم ها علیه مسکو است.

وزیر خارجۀ آمریکا در پایان این دیدار، در یک کنفرانس خبری با اشاره به این مطلب گفت: «اگر توافق مینسک به طول کامل اجرا شود، روشن است که تحریم های اعمال شده از سوی اتحادیۀ اروپا و آمریکا به مرور برداشته شوند. من در این دیدار نگرانی عمیق خود را از وضعیت در این منطقه و نقض آتش بس خاطرنشان کردم.»

وزارت خارجۀ روسیه پیش از سفر جان کری اعلام کرده بود روابط دو کشور روزهای پرتنشی را می گذراند و اقدامات واشنگتن را عامل این امر دانسته بود. از زمان الحاق شبه جزیرۀ کریمه به روسیه و جنگ در شرق اوکراین، اتحادیۀ اروپا و آمریکا تحریم هایی را علیه مسکو به دلیل حمایت از جدایی طلبان اوکراین اعمال کرده اند. این تحریم ها، علاوه بر اهداف اقتصادی، شامل ممنوعیت سفر علیه برخی از شخصیت های روسی نیز می شود.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه نیز در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود، با تاکید سخن وی در مورد نقض آتش بس گفت: «من با جان در مورد نقض آتش بس در منطقه موافق هستم اما باید اضافه کنم که نقض عدم استفاده از سلاح های سنگین از سوی دو طرف نیز وجود دارد.»

جان کری پیش از دیدار با همتای روسی خود، با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه نیز دیدار کرد. از موضوع گفتگوهای این دو خبری منتشر نشده است.

بحران در سوریه و همچنین مسالۀ هسته ای ایران از دیگر موضوعاتی است که در دیدار وزرای خارجۀ دو کشور مطرح شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگ سردی دوباره میان آمریکا و روسیه

چرا داعش به روسیه حمله کرد؟

۱۴۳ کشته و بازداشت ۱۱ مظنون حمله مسلحانه مسکو؛ روسیه: تروریست‌ها با اوکراین در ارتباط بودند