اعتصاب سراسری رانندگان خطوط آهن آلمان با هدف افزایش دستمزدها و کاهش ساعات کاری

اعتصاب سراسری رانندگان خطوط آهن آلمان با هدف افزایش دستمزدها و کاهش ساعات کاری
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رانندگان خطوط آهن آلمان در اعتصابی شش روزه دست از کار می کشند. رانندگان قطارهای مسافری و باری پس از ماه ها مذاکرات بی نتیجه در هشتمین و طولانی ترین

آگهی

رانندگان خطوط آهن آلمان در اعتصابی شش روزه دست از کار می کشند.

رانندگان قطارهای مسافری و باری پس از ماه ها مذاکرات بی نتیجه در هشتمین و طولانی ترین اعتصاب سراسری طی ۱۰ ماه گذشته خواستار افزایش ۵ درصدی دستمزد خود و کاهش ۲ ساعت از مجموع ۳۹ ساعت کار در هفته هستند.

اتحادیه رانندگان خطوط آهن آلمان ضمن امتناع از بازگشتن به میز مذاکره، رانندگان قطارها را به شرکت در این اعتصاب گسترده فراخوانده است.

کلاوز وزلسکی، رئیس اتحادیه رانندگان خطوط آهن آلمان با انتقاد از نحوه مدیرت شرکت خطوط آهن کشورش گفت، این شرکت بدون توجه به جایگاه خود سیاست «یک گام به جلو و دو گام به عقب» را در پیش گرفته و با تلف کردن چند ماه، مانع از به نتیجه رسیدن مذاکرات شده است.

او افزود: «اعضای اتحادیه و مذاکره کنندگان به صراحت اعلام کرده اند که مذاکرات به خودی خود به نتیجه نمی رسد. خطوط آهن آلمان امکانات زیادی برای به نتیجه رساندن گفتگوها دارد و این بدان معناست که بدون اطمینان از چنین نتایجی نمی توان به مذاکرات بازگشت.»

به این ترتیب رانندگان قطارهای باری از ساعت ۱۵ امروز دوشنبه و قطارهای مسافری از ساعت دو بامداد فردا سه شنبه کار خود را متوقف می کنند.

مقام های آلمان ضمن انتقاد از این اقدام، تبعات آن را برای اقتصاد کشور زیانبار توصیف کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیروزی اعتصابیون در آلمان؛ دولت با لوکوموتیورانان در مورد افزایش حقوق و کاهش ساعت کار توافق کرد

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد