اولاند: مجازات نظامیان متهم به سوء استفاده جنسی شدید خواهد بود

اولاند: مجازات نظامیان متهم به سوء استفاده جنسی شدید خواهد بود
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت فرانسه اعلام کرد در صورت اثبات اتهام سوء استفاده جنسی سربازان این کشور در جمهوری آفریقای مرکزی، برخورد با آنان بدون اغماض و مجازاتشان شدید خواهد

آگهی

دولت فرانسه اعلام کرد در صورت اثبات اتهام سوء استفاده جنسی سربازان این کشور در جمهوری آفریقای مرکزی، برخورد با آنان بدون اغماض و مجازاتشان شدید خواهد بود.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه گفت: «در حال حاضر اطلاعاتم کامل نیست، اما اگر سربازانی بدرفتاری کرده باشند، مجازات آنان به اندازه اعتماد به آنان خواهد بود. من به نظامیان خود می بالم. به همین نسبت هم باید در برخوردم با آنانی که احتمالا سوء رفتار داشته اند، بدون اغماض و شدید باشد.»

روزنامه گاردین چاپ لندن ادعا می کند، آندرس کومپس، از کارکنان سوئدی سازمان ملل متحد و مستقر در ژنو، به دلیل افشای گزارش داخلی این سازمان که به موضوع سوء استفاده جنسی از کودکان پرداخته بود، از کار معلق شده است.

ظاهراً آقای کومپس در فقدان اقدامی عملی از سوی سازمان ملل متحد در جلوگیری از سوء استفاده جنسی، این گزارش داخلی را در تابستان سال ۲۰۱۴ میلادی در اختیار دادستانان فرانسوی قرار داده است.

سوء استفاده جنسی از کودکان کم سن، حتی ۹ ساله، در فاصله دسامبر ۲۰۱۳ تا ژوئن ۲۰۱۴ میلادی در اردوگاه آوارگان در فرودگاه «ام-پوکو» واقع در بانگی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی، و در ازای غذا روی داده است.

نظامیان فرانسه دو سال پیش و در پی خشونتهای ناشی از درگیریهای شبه نظامیان مسیحی و شورشیان اکثرا مسلمان سلِکا، وارد مستعمره سابق خود، جمهوری آفریقای مرکزی شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است

اتحادیه اروپا در اندیشه تاسیس پست کمیسر صنایع دفاع؛ در تصمیمات نظامی سخن آخر با ناتو است یا بروکسل؟

ارتش ایران از طراحی «بومی» و تولید «انبوه» دستاوردهای جدید نظامی خبر داد