یک مقام یونیسف: کمک رسانی به زلزله زدگان نپال باید تسریع شود

یک مقام یونیسف: کمک رسانی به زلزله زدگان نپال باید تسریع شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی زمین لرزه مرگبار در کشور نپال، بسیاری از زلزله زدگان از جمله کودکان، محتاج کمک فوری اند. در باره وضعیت کمک رسانی، رافائل تاورنیه، خبرنگار

آگهی

در پی زمین لرزه مرگبار در کشور نپال، بسیاری از زلزله زدگان از جمله کودکان، محتاج کمک فوری اند. در باره وضعیت کمک رسانی، رافائل تاورنیه، خبرنگار یورونیوز با ژان ژاک سیمون، رییس بخش ارتباطات صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف، در بخش جنوب آسیا گفتگویی انجام داده است:

یورونیوز: طبق آمار، حدود یک میلیون نفر در زمین لرزه نپال بشدت آسیب دیده اند. وظیفه اصلی شما در این رابطه چیست؟

ژان ژاک سیمون: «شمار زیادی کودک به صورت مستقیم وغیر مستقیم در این سانحه آسیب دیده اند. بیشترشان کسانی هستند که خانه و خویشان خود را از دست داده اند. به زودی در خیابانها آواره خواهند ماند. در اطراف پایتخت و در برخی دیگر شهرها چندین اردوگاه وجود دارد. باید در زمینه آب، دارو و غذا به آسیب دیدگان یاری رسانی کرد.»

یورونیوز: مواد مورد نیاز به اندازه کافی در دسترس نیست. به نظر شما کمکهای بشر دوستانه دیر به محلهای حادثه خواهند رسید؟

ژان ژاک سیمون: «بدبختانه، یاری رسانی زمان خودش را می طلبد. با اینحال امشب یک محموله از طریق هواپیما به دست ما می رسد که شامل دارو، چادر و واکسن است. بنابراین از پیش آمادگی کمک رسانی به ۵۰۰۰ خانواده را خواهیم داشت. این میزان کمک باید زیاد شود. برای اینکه هنگامیکه سخن از کمک به میان می آید برای بیش از یک روز است. به هر روی باید چاره ای اندیشید که آن هم، زمان خودش را می طلبد.»

یورونیوز: شما در پایتخت نپال هستید. سخن از یک فاجعه بزرگ است. آیا می توانید وضعیت شهر و احساس آدمهای پیرامونتان را توصیف کنید؟

ژان ژاک سیمون: «اینجا شهری است که در حالت عادی خیابانها پر از ماشین است. شهر خلوت است و مردم در محله های خود مشغول یاری رساندن به یکدیگر هستند. خیلی ها خانه و کسان خود را از دست داده اند. برق شهر قطع شده است. دسترسی به آب دشوار است. دکانها بسته است. پس لرزه ها گاه و بیگاه شهر را تکان می دهند. کسی از آینده خبری ندارد. نگرانی و دلهره بسیاری نسبت به آینده وجود دارد. وظیفه ما و سازمانهای وابسته به سازمان ملل سازمان دهی و یاری رسانی سریع بویژه به کودکان است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از زنان و مردان بدنساز در مسابقات قهرمانی آسیا در نپال

رقص و آواز در شالیزارها؛ کشاورزان نپالی در گل و لای غلط می‌زنند و شادی می‌کنند

کوهنوردی که با وجود قطع هر دو پایش قله اورست را فتح کرد