مجله زنان به اتهام ترویج ازدواج سفید توقیف شد

مجله زنان به اتهام ترویج ازدواج سفید توقیف شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

هیئت نظارت بر مطبوعات ایران در جلسه روز دوشنبه ۷ اردیبهشت ماه مجله «زنان امروز» به مدیریت شهلا شرکت را توقیف کرد. دلیل توقیف این ماهنامه ترویج و توجیه «ازدواج سفید» توصیف شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر در جلسه روز دوشنبه هیئت نظارت بر مطبوعات، موضوع ترویج پدیده مغایر با ارزش های دینی و ملی که به «ازدواج سفید» مصطلح شده، مطرح شد و برخی مطالب مجله «زنان امروز» مصداق ترویج و توجیه این ناهنجاری تشخیص داده شد و بر اساس بند ۲ ماده ۶ قانون مطبوعات مغایر با عفت عمومی دانسته و منجر به توقیف نشریه و ارجاع آن به دادگاه شد.

اصطلاح «ازدواج سفید» در مورد زندگی مشترک زن و مرد بدون ازدواج رسمی به کار برده می شود که در ایران به دلایل مختلف پدیده ای رو به گسترش است و جمهوری اسلامی ایران و مراجع مذهبی کشور آنرا مغایر با شرع و موجب از هم گسیختگی نظام سنتی خانواده می دانند. در شماره پنجم این مجله (مهرماه ۱۳۹۳)، گزارشی با عنوان “ازدواج سفید: درد یا درمان؟” منتشر شده بود.

شهلا شرکت مدیر مسئول «زن امروز» که انتشار مجدد این مجله را پس از حدود هفت سال توقیف، از خردادماه سال گذشته آغاز کرده در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا گفت: “متاسفانه اولین بار بحث ازدواج سفید را خود وزارت کشور اعلام کرد. اگر قرار نبود این مساله رواج پیدا کند، پس چرا مطرح کردند. مجله «زنان امروز» نیز که به زنان اختصاص دارد، به این موضوع که نیمی از آن مربوط به خانم هاست، پرداخته است.”

مدیر مسئول ماهنامه زنان امروز همچنین ضمن تاکید بر اینکه «در پی ترویج ازدواج سفید نبودیم، توجیه نکردیم، بلکه نقد هم کردیم.» به خبرگزاری ایسنا گفت: «تشریح این موضوع کاملا بی طرفانه بود و در بخشی از گزارش هم از زبان کسانی که در این حوزه به این مشکل برخوردند، مصاحبه گرفته ایم و در نتیجه گفته ایم که در چنین ضابطه هایی حقوق زنان تضعیف می شود؛ بنابراین نمی دانم مشکلشان چه بوده است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی اسرائیل به سوریه ۳۶ کشته بر جا گذاشت

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود