عراقچی: کار نگارش توافقنامه خوب پیش می‌رود

عراقچی: کار نگارش توافقنامه خوب پیش می‌رود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

عباس عراقچی، عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران درباره کار تدوین توافقنامه هسته‌ای گفت: «در ابتدای کار نگارش متن هستیم و این روند تا رسیدن به جمع بندی درباره چگونگی شروع کار و چارچوب‌ها، کمی کند است، اما در مجموع کار نگارش خوب پیش می‌رود.»

هیات مذاکر کننده ایرانی به سرپرستی عباس عراقچی، معاون حقوقی و امور بین المللی وزارت امور خارجه، از روز چهارشنبه در وین با نمایندگان اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا، برای تدوین موافقتنامه نهایی نشست‌های کار‌شناسی برگزار می‌کند.

هیات ایرانی در این دور از مذاکرات با هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، دیدار و مذاکره کرده است. مساله تحریم‌ها، موضوع اصلی گفتگوهای دو طرف گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، آقای عراقچی درباره نقاط مبهم بر سر چگونگی لغو تحریم‌ها گفت: «در این باره هم طرف آمریکایی و هم اروپایی، روشنگری‌های بسیار خوبی کردند و همچنین درباره قانونی که در کنگره آمریکا در حال تصویب است بحث‌های بسیار مفیدی داشتیم.»

همزمان با اعلام تفاهم اولیه میان ایران و گروه ۵+۱ در لوزان سوئیس، دو طرف برای نگارش توافقنامه نهایی تا ۳۰ ژوئن، دهم تیر توافق کردند.

این دور از مذاکرات شامگاه جمعه، با نشست کار‌شناسان گروه ۵+۱ پایان می‌یابد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی برای اتحادیه اروپا و بریتانیا آسان نیست؟

گروسی با ابراز نگرانی از حمله احتمالی اسرائیل: بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران از سر گرفته می‌شود

پهپادهای ایرانی چگونه مسیر انتقال نفت به اروپا را تهدید می‌کنند؟