وزیر دارایی چپگرای یونان: به توافق با یوروگروپ نزدیکیم

وزیر دارایی چپگرای یونان: به توافق با یوروگروپ نزدیکیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حاشیه نشست وزرای دارایی حوزه پولی یورو در لتونی، با یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی دولت چپگرای یونان گفتگویی داشتیم. بعنوان اولین سوال از وی پرسیدیم

آگهی

در حاشیه نشست وزرای دارایی حوزه پولی یورو در لتونی، با یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی دولت چپگرای یونان گفتگویی داشتیم.

بعنوان اولین سوال از وی پرسیدیم آیا نشست امروز یوروگروپ از نظر شما نشست مثمر ثمری نبود، آیا مذاکرات به بن بست احتمالی رسیده است؟

یانیس واروفاکیس در پاسخ به این سوال گفت:«من باور دارم به یک توافق نزدیکم. مهم ترین چیز این است که آن را محقق کنیم، اما نه فقط بخاطر نفس دستیابی به یک توافق بلکه بخاطر دستیابی به مدل توسعه جدید واقعی برای یونان به گونه ای که یونان دیگر تیتر اول اخبار و در صدر برنامه های جدید نباشد.

یورونیوز: آیا این درست است که یکی از همتایان شما (وزیر دارایی اسلوونیایی) در صورت شکست مذاکرات به آماده بودن برای سناریوی دیگری اشاره کرده است؛ به پلن بی؟

یانیس واروفاکیس:«درست است و به نظرم و امیدوارم که سهواً بود و احتمالا از سر سرخوردگی، که این موضوع را پیش کشید. پاسخ آنی من این بود که پلن بی ای وجود ندارد و نخواهد داشت و هر اشاره ای به پلن بی عمیقا طرحی ضد اروپایی است که با منافع کشور آن همتای من که بدان اشاره کرد نیز در تضاد خواهد بود.»

اشاره از پلن بی به احتمال خروج یونان از حوزه پولی یوروست.

وی در جواب به سوالی در خصوص مشکل نقدینگی یونان گفت: «این واقعیتی است که ما در بیش از دو سال گذشته بطور دوره ای تزریق نقدینگی داشته ایم که در حقیقت بادی بوده است بر آتش. آنچه اکنون اهمیتی حیاتی دارد پایان دادن به این چرخۀ باطل و ایجاد چرخۀ با بازده است. اکنون اگر مذاکرات نفس گیر شده و همزمان نقدینگی باید کنترل شود بگذار چنین شود، باشد تا آینده بهتر برای یونان و اروپا را رقم زند.»

یانیس واروفاکیس درباره رابطه با شرکای اروپایی یونان و جو حاکم بر نشست و مذاکرات یوروگروپ گفت:«ما همه همکارانی بالغ هستیم به همدیگر احترام می گذاریم و حتی همدیگر را دوست داریم. واقعیت این است که تفاوت های سیاسی خاص و گاهی تنش هایی وجود دارد اما این مانع نمی شود که ما روابط انسانی و عالی شخصی با هم نداشته باشیم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یوروگروپ: بدون اجرای اصلاحات هیچ مبلغی به یونان پرداخت نمی شود

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند

قیمت بیت‌کوین به بالاترین میزان خود در ۲۷ ماه گذشته رسید