تلسکوپ هابل ۲۵ ساله می شود

تلسکوپ هابل ۲۵ ساله می شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیست و پنج سال پیش در ۲۴ آوریل ۱۹۹۰ میلادی شاتل دیسکاوری تلسکوپی را در در دل فضا قرار داد که به پیشرفت علم و دانش بشر از هستی خدمات شایانی کرده است

آگهی

بیست و پنج سال پیش در ۲۴ آوریل ۱۹۹۰ میلادی شاتل دیسکاوری تلسکوپی را در در دل فضا قرار داد که به پیشرفت علم و دانش بشر از هستی خدمات شایانی کرده است. نام این تلسکوپ، هابل بود.

مدارات کم حجم، کارآ و دقیق الکترونیکی بکار رفته در تلسکوپ هابل همچنین الهامبخش نوآروی های دیگری بر روی زمین بوده که زندگی ما را دگرگون کرده است.

دکتر کنِت جی کارپنتر، تلسکوپ هابل را از بزرگترین دستاوردهای ناسا می داند و می گوید این تلسکوپ به لحاظ عملی از انتظارات ما فرا رفته است.

ایده و نطفه هابل با طرحی در سال ۱۹۲۳ میلادی بسته شد، در دهه ۷۰ میلادی سرمایه گذاری آغاز اما در مجموع تا ۹۲ سال استقرار آن در فضا با هزینه ای ۱.۵ میلیارد دلاری به تاخیر افتاد.

بشر، اندازه گیری دقیق فاصله ستارگان، سنجش سرعت گسترش جهان، چگونگی شکل گیری سیاه چاله ها و کشف دورترین ابرنواختر را مدیون تلسکوپ هابل است.

تلسکوپ هابل، تصاویری با کیفیت بی نظیر از اجرام و کهکشانها و ستارگان را برای ما ارسال کرده است که میلیاردها سال نوری با زمین فاصله دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟

شگفتی در آسمان شب؛ انفجار کیهانی با چشمان غیرمسلح قابل مشاهده خواهد بود

ناسا: برخورد فضاپیمای انتحاری دارت با سیارک دیمورفوس، شکل آن را تغییر داده است