از قهرمانی آیندهوون تا سریع ترین گل تاریخ فوتبال

از قهرمانی آیندهوون تا سریع ترین گل تاریخ فوتبال
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برنامه «کرنر» این هفته را با قهرمانی «پی اس وی آیندهوون» در لیگ هلند آغاز کنیم. آنها بالاخره بعد از هفت سال انتظار، جام قهرمانی را از آن خود کردند و

آگهی

برنامه «کرنر» این هفته را با قهرمانی «پی اس وی آیندهوون» در لیگ هلند آغاز کنیم. آنها بالاخره بعد از هفت سال انتظار، جام قهرمانی را از آن خود کردند و موفق شدند نوار قهرمانی آژاکس را پس از چهار فصل قطع کنند.

قهرمانی آیندهوون در لیگ هلند

در حالی که هنوز سه هفته تا پایان رقابت های این فصل لیگ هلند باقی مانده، ‏شاگردان فیلیپ کوکو با برتری مقابل هیرنفین قهرمانی خود را مسجل کردند.

نخستین قهرمانی آیندهوون از سال 2008 و در عین حال اولین قهرمانی دوران مربیگری فیلیپ کوکو، با استقبال هواداران بیشمار این تیم همراه شد.

لوک دی یونگ در هر نیمه یکبار برای آیندهوون گلزنی کرد. فان دن برگ در دقیقه بیست و هفتم تک گل میهمان را به ثمر رساند.

ممفیس دیپی، ستاره جوان آیندهوون هم از روی یک ضربه آزاد، دومین گل تیمش و بیستمین گل خود در رقابتهای این فصل را به ثمر رساند.

لوسیانو نارسینگ هم در دقایق پایانی بازی نتیجه را 4 بر1 کرد تا همه امیدهای آژاکس برای پیشی گرفتن از آیندهوون نقش بر آب شود.

شاگردان فرانک دی بوئر در حال حاضر در رده دوم جدول قرار دارند و حتی در صورت پیروزی در بازی های باقیمانده، شانسی برای رسیدن به آیندهوون ندارند.

برترین ها و بدترین ها

به برترین ها و بدترین های هفته بپردازیم، جایی که دو رقیب سنتی، مسی و رونالدو در نبردی دیگر برای ثبت رکوردی تازه، یکدیگر را به چالش کشیدند.

برترین ها: لیونل مسی با گلزنی برابر والنسیا شمار گلهای خود در لالیگا را به عدد چهارصد رساند و از آن سو رونالدو در برابر مالاگا برای رئال گلزنی گرد تا رکورد پنجاه گل در فصل را برای پنجمین فصل متوالی از آن خود کند.

اما باشگاه مارسی را باید بدترین تیم هفته دانست. آنها سومین شکست خود را تجربه کردند و به رده چهارم سقوط کردند. آنهم در شرایطی که با سنت آتین، تیم پنجم هم امتیازند.

سریع ترین گل تاریخ فوتبال

با پرداختن به رکورد سریع ترین گل دنیا در گاهشمار فوتبال ادامه دهیم. ماجرا به یازده سال پیش و گل زودهنگام مارک باروز بر می گردد، بازیکن خوش آتیه ای که چند سال بعد، بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

اتحادیه فوتبال انگستان در تاریخ بیستم آوریل 2004، گل مارک باروز را به عنوان سریعترین گل تاریخ فوتبال به رسمیت شناخت. هنوز دو ثانیه و نیم از آغاز بازی تیمهای محلی «کاوز اسپرتز اف سی» و «ایستلی اف سی» نگذشته بود که باروز با شوتی سهمگین از وسط میدان دروازه حریف را گشود. جهت وزش باد و عدم جایگیری مناسب دروازه بان در کنار تیزهوشی این مهاجم و البته چاشنی شانس موجب شد تا رکورد سریعترین گل دنیا به نام او ثبت شود. او پس از این گل خوشحالی خاصی نکرد و به بالا بردن دستانش به هوا اکتفا کرد. البته باروز فروغ غم انگیزی داشت. او در سن سی سالگی، بعلت ابتلا به سرطلان درگذشت.

رکورد قبلی از آن ریکاردو الیویرای آرژانتینی بود که در سال 1998 و 2.8 ثانیه پس از سوت داور، موفق به گلزنی شده بود.

پیش بینی نتایج لیگ قهرمانان

در بخش پیش بینی نتایج، این هفته با بازیهای برگشت لیگ قهرمانان اروپا همراه شماییم. بازیهایی که طی آن تکلیف چهار تیم صعود کننده به نیمه نهایی مشخص خواهد شد. شما هم می توانید پیش بینی خود را از طریق « #TheCornerScores» با ما در میان بگذارید.

آگهی

اما به نظر همکاران ما این هفته این نتایج رقم خواهد خورد:

رئال مادرید 2 اتلتیکو مادرید 1
موناکو 1 یوونتوس 1
بایرن مونیخ 2 پورتو 1
بارسلونا 2 پاری سن ژرمن 0

اشتباه فراموش نشدنی یک دروازه بان

برنامه این هفته را طبق معمول همیشه با لحظاتی نادر در فوتبال به پایان می بریم. این هفته به شیلی می رویم، جایی که جانی هه ره را، دروازه بان تیم آماتور دانشگاه شیلی اشتباهی فراموش نشدنی را در بازی تیمش مقابل اینترناسیونال نیلمار مرتکب شد. شما را به تماشای این صحنه دعوت می کنیم و تا هفته آینده و «کرنری» دیگر، خدانگهدار.

ویدیوهای جالب فوتبالی خود را از طریق #TheCornerBloopers برای ما ارسال کنید.

آگهی
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعضای فدراسیون فوتبال عربستان رونالدو را به‌خاطر حرکتی «تحریک‌آمیز» جریمه و محروم کردند

یک امتیاز ارزشمند، غنیمت پرسپولیس از ریاض؛ رونالدو دوباره در گلزنی به قرمزها ناکام ماند

پرسپولیس با ارائه نمایشی ضعیف مغلوب النصر عربستان شد