واکنش رهبر حوثی ها به عملیات هوایی عربستان در یمن

واکنش رهبر حوثی ها به عملیات هوایی عربستان در یمن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رهبر حوثی های یمن برای نخستین بار پس از آغازعملیات هوایی عربستان و متحدانش در واکنش عربستان سعودی را به تلاش برای تهاجم به یمن با هدف اشغال این کشور

آگهی

رهبر حوثی های یمن برای نخستین بار پس از آغازعملیات هوایی عربستان و متحدانش در واکنش عربستان سعودی را به تلاش برای تهاجم به یمن با هدف اشغال این کشور متهم کرد.

عربستان از ۲۶ ماه مارس همراه با گروهی از متحدانش عملیات هوایی را علیه مواضع حوثی ها در یمن آغاز کرده است.

همزمان با ادامه حملات هوایی بر تعداد کشته ها و مجروحان در یمن نیز افزوده می شود.درگیری های طی ۲ روز گذشته در شهرهای عدن، تعز و ضالع ۸۵ کشته برجای گذاشته است.

به گزارش سازمان های بین المللی، عملیات هوایی عربستان که از چهار هفته پیش و با هدف عقب راندن شیعیان حوثی از مناطق تحت تصرف آنها صورت گرفت، مرگ صدها غیر نظامی را در پی داشته است.

علاوه بر افزایش شمار کشته و مجروحان، بیش ازصدها تن نیز ناچار به ترک خانه های خود شده و بدون دسترسی به نیازهای اولیه از جمله، آب، غذا و برق در شرایط بسیار بدی به سر می برند.

سازمان ملل متحد می گوید، عربستان سرمایه ای معادل بیش از ۲۷۳ میلیون دلار برای کمک های بشردوستانه دریافت کرده است این در حالیست که رهبر حوثی ها در پیام خود این کشور را به بمباران محموله های حاوی کمک های بشر دوستانه متهم کرده است.

عربستان ایران را به حمایت از حوثی ها و دخالت در امور یمن متهم می کند. جمهوری اسلامی ضمن رد این اتهام حملات هوایی عربستان را دخالت آشکار در امور یمن می داند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها