پوتین: یونان از روسیه درخواست کمک نکرد

پوتین: یونان از روسیه درخواست کمک نکرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان در دومین روز از سفر خود به مسکو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، دیدار کرد. در شرایطی که روابط روسیه و اتحادیه

آگهی

آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان در دومین روز از سفر خود به مسکو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، دیدار کرد.

در شرایطی که روابط روسیه و اتحادیه اروپا ماه ها است که به سردی گراییده و طرفین تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه یکدیگر وضع کرده اند، مذاکرات رهبران روسیه و یونان در مسکو توجه بسیاری از کارشناسان مسایل سیاسی را به خود جلب کرده است؛ به ویژه که دولت یونان نیز همچنان بر سر چگونگی بازپرداخت بدهی های این کشور با اتحادیه اروپا اختلاف نظر دارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با اشاره غیرمستقیم به این اختلاف ها گفت: «یونان از ما درخواست هیچگونه کمکی نکرده است. اما اگر پروژه های مشترک بزرگی در یونان اجرا شود، آنگاه یونان قادر خواهد از سود بدست آمده از این پروژه ها بخشی از بدهی های خود را بپردازد. در نتیجه بحث بر سر کمک مالی نیست، بحث در مورد همکاری در زمینه های مالی و تجاری است.»

آلکسیس سیپراس نیز با اشاره به واکنش برخی رهبران اروپایی نسبت به سفر وی به مسکو تاکید کرد که در مورد نحوه سیاستگذاری های خارجی با هیچکس معامله و مذاکره نمی کند. نخست وزیر یونان افزود هدف او این است که «از موقعیت ویژه جغرافیایی یونان در اروپا و مدیترانه و منطقه بالکان بیش از پیش استفاده کند.»

رهبران یونان و روسیه گفته اند که یک رشته پروژه های تجاری اقتصادی دوجانبه از جمله همکاری در پروژه «گازودوک» را بررسی خواهند کرد. «گازودوک» پروژه انتقال گاز از روسیه به جنوب اروپا است که به گفته پوتین می تواند به اقتصاد یونان کمک کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیدار نخست وزیر یونان با رئیس جمهوری روسیه در مسکو

اروپا نگران نزدیکی بین روسیه و یونان است

آلمان درخواست یونان را برای پرداخت غرامت جنگ جهانی رد کرد