مذاکرات فشرده بر سر برنامه هسته ای ایران در آستانه پایان مهلت تعیین شده

مذاکرات فشرده بر سر برنامه هسته ای ایران در آستانه پایان مهلت تعیین شده
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک روز مانده به پایان ضرب الاجل تعیین شده برای به نتیجه رسیدن مذاکرات بر سر برنامه اتمی ایران، گفتگوهای میان نمایندگان این کشور و گروه ۵+۱ در لوزان

آگهی

یک روز مانده به پایان ضرب الاجل تعیین شده برای به نتیجه رسیدن مذاکرات بر سر برنامه اتمی ایران، گفتگوهای میان نمایندگان این کشور و گروه ۵+۱ در لوزان سوئیس شدت گرفته است.

عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران در برنامه هسته ای ضمن اظهار خوش بینی از به نتیجه رسیدن مذاکرات گفته است که تلاش ها برای حل دو یا سه مساله باقی مانده ادامه دارد.

آقای عراقچی ارسال ذخایر غنی شده ایران به خارج از کشور را منتفی دانست.

به نظر می رسد دستیابی به توافق منوط به از میان رفتن اختلافات بر سر تحقیقات و توسعه برنامه اتمی ایران و زمان بندی لغو تحریم های بین المللی است.

آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا به خبرنگار یورونیوز گفت: «بدون تردید وقت تصمیم گیری فرا رسیده است. سعی و امید همه ما این است که قبل از پایان ضرب العجل در مورد عناصر اساسی یک توافق جامع به نتیجه برسیم.»

فیلیپ هموند، وزیر خارجه بریتانیا نیز که به لوزان رفته، ضمن اظهار امیدواری از به نتیجه رسیدن مذاکرات گفت: «به نفع همه است که گفتگوها به نتیجه برسد. این گفتگوها باید مانع از دستیابی ایران به بمب اتمی شود. هیچ سازشی در این زمینه ممکن نیست.»

در حالی که گفتگوهای حساس و فشرده نمایندگان ایران و غرب ادامه دارد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بار دیگر نگرانی خود را از توافق احتمالی که در لوزان در حال شکل گیری است اعلام کرد.

از سوی دیگر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز هشدار داده که در صورت شکست مذاکرات بلافاصله تحریم های جدیدی علیه ایران وضع خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوئیس در پی بحث‌های مرتبط با جنگ اوکراین سیاست بی‌طرفی خود را به همه‌پرسی می‌گذارد

سوئیسی‌ها در یک همه‌پرسی به افزایش میزان مستمری بازنشستگی رای دادند

پناهجوی ایرانی که در سوئیس با تبر مسافران قطار را گروگان گرفته بود توسط پلیس کشته شد