پیروزی احزاب راست در دور دوم انتخابات محلی

پیروزی احزاب راست در دور دوم انتخابات محلی
نگارش از Sharam Akhavan
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در دور دوم انتخابات استانی فرانسه، جناح راست به پیروزی بزرگی دست یافت. حزب سوسیالیست از شکست سنگین تری بیم داشت و راستگرایان افراطی جبهه ملی امیدوار

آگهی

در دور دوم انتخابات استانی فرانسه، جناح راست به پیروزی بزرگی دست یافت. حزب سوسیالیست از شکست سنگین تری بیم داشت و راستگرایان افراطی جبهه ملی امیدوار بودند برای نخستین بار هدایت یک شهرستان را در اختیار بگیرند، اما راستگرایان فرانسوی رقبای افراطی خود را شکست دادند.

به این ترتیب، محافظه کاران کنترل ۶۶ شورای محلی را در اختیار گرفتند و سوسیالیست ها، با از دست دادن ۲۵ شهرستان، کنترل تنها ۳۴ شهرستان را حفظ کردند.

نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری سابق، و متحدان حزب «اتحاد برای جنبش مردمی» موسوم به «او ام پ» می گویند شکست سوسیالیست ها نشان می دهد که مردم خواهان تغییر سیاست های فرانسوا اولاند رییس جمهوری هستند.

آقای سارکوزی گفت: «به آماده سازی پروژه جمهوری و تغییر حزب سیاسی حاکم سرعت می بخشیم. این پروژه شرط لازم برای احیای کشور و پایان این پسروی است که عقب افتاده ترین نوع سوسیالیسم در اروپا، از سه سال پیش، ما را در آن فرو برده است.»

برای احزاب راست، این انتخابات آزمون مهمی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ به حساب می آید.

با اینکه تنها پنجاه درصد از مردم فرانسه در این انتخابات شرکت کردند، مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه، به شکست سوسیالیست ها در این انتخابات اعتراف کرد. وی گفت: «احزاب چپ، در دور اول بیش از حد پراکنده و ناهماهنگ بودند. با وجود سابقه کار خوب شوراهای بخشی و استانی، این یک شکست بزرگ است.»

مارین لوپن، رهبر حزب جبهه ملی فرانسه نتیجه انتخابات را نویدبخش پیروزی های بعدی توصیف کرد. او گفت: «به هدف نزدیک تر شده ایم. هدف به قدرت رسیدن و پیاده سازی ایده هایمان در راه پیشرفت فرانسه؛ آزاد سازی آن، برگرداندن امنیت و رفاه و پایان بیکاری بزرگ و تخریب هویت ما. همه اینها اجتناب ناپذیر نیست.»

اگرچه حزب راست افراطی جبهه ملی نتوانست در هیچ شهرستانی پیروز شود، با این حال در بسیاری از حوزه ها به نتایج خوبی دست یافت که بر پیشرفت این حزب طی سالهای اخیر صحه می گذارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند