احزاب راست فرانسه پیروز دومین دور انتخابات محلی

احزاب راست فرانسه پیروز دومین دور انتخابات محلی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج دور دوم انتخابات محلی در فرانسه، از پیروزی جناح راست حکایت دارد. این جناح با پیروزی در ۶۶ استان فرانسه، جناح چپ از جمله حزب حاکم سوسیالیست را

آگهی

نتایج دور دوم انتخابات محلی در فرانسه، از پیروزی جناح راست حکایت دارد. این جناح با پیروزی در ۶۶ استان فرانسه، جناح چپ از جمله حزب حاکم سوسیالیست را شکست داد.

این در حالی است که این احزاب در انتخابات چهار سال پیش، چهل استان این کشور را در دست داشتند.

نیکلا سارکوزی، رهبر حزب “اتحاد برای جنبش مردمی” موسوم به “او ام پ” و رئیس جمهوری سابق راستگرای فرانسه، این پیروزی را حاصل مبارزات انتخاباتی تمام نامزدها در ماههای اخیر دانست و گفت: “آنها با قدرت تعهد خود نشان دادند که ایده های ما می توانند در همه جا و حتی در استانهایی که از دهها سال پیش در اختیار چپگراها بوده، پیروز شوند.”

در این انتخابات، احزاب چپ که ۶۱ استان فرانسه در اختیار داشتند، با از دست دادن ۲۵ استان، اکنون به ۳۴ استان بسنده کردند. حتی فرانسوا اولاند، رییس جمهور، در استان خود شکست خورده است.

مانوئل والس، نخست وزیر سوسیالیست فرانسه، شکست احزاب چپ در این انتخابات را پذیرفت و اختلاف میان این احزاب را دلیل شکست جناح چپ خواند.

مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی گرچه نتوانست در هیچ استانی پیروز شود اما با استثنایی توصیف کردن آراء حزبش، آن را زمینه ساز پیروزی های آینده برشمرد.

در یک استان هم سه جناح به نتیجه یکسانی دست یافتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند