عذرخواهی نتانیاهو از اعراب اسرائیل به خاطر اظهاراتش در روز انتخابات

عذرخواهی نتانیاهو از اعراب اسرائیل به خاطر اظهاراتش در روز انتخابات
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به خاطر اظهاراتش مبنی بر خطر بسیج اعراب در انتخابات سراسری هفته گذشته ابراز تاسف و از اعراب کشورش عذرخواهی کرد

آگهی

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به خاطر اظهاراتش مبنی بر خطر بسیج اعراب در انتخابات سراسری هفته گذشته ابراز تاسف و از اعراب کشورش عذرخواهی کرد.

آقای نتانیاهو که به زودی باید دولت آینده اسرائیل را تشکیل دهد در جریان انتخابات هفته گذشته ضمن هشدار به هوادارانش در زمینه خطری که حاکمیت راستگراها را تهدید می کند گفته بود که «اعراب توده وار در حال رای دادن هستند.»

این اظهارات با انتقاد اعراب اسرائیل و همینطور کاخ سفید روبرو شده است.

دنیس مک دانا، مشاور کاخ سفید ضمن ابراز نگرانی از به انزوا کشاندن فلسطین توسط اسرائیل گفت: «نخست وزیر اسرائیل پس از انتخابات گفت که موضع خود را تغییر نداده است. اما اظهارات متناقض او نظیر پیشنهادش در زمینه شهرک سازی ها با هدف ایجاد شکاف در جامعه فلسطینی ها، تعهد او نسبت به راه حل دو دولت را نزد بسیاری در اسرائیل و در جامعه بین المللی با تردید روبرو می کند. ما نمی توانیم صرفا وانمود کنیم که چنین اظهاراتی بر زبان رانده نشده است.»

آقای نتانیاهو که پیش از انتخابات مخالفت خود را نسبت به تشکیل دولت فلسطینی اعلام کرده بود پس از پیروزی در موضع خود در این زمینه نرمش نشان داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

حمله موشکی حزب‌الله به اسرائیل یک کشته برجای گذاشت

تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس فوری در غزه؛ نتانیاهو سفر هیات اسرائیلی را به آمریکا لغو کرد