یکصد و بیستمین سالگرد اختراع سینما

یکصد و بیستمین سالگرد اختراع سینما
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز پنجشنبه نوزدهم مارس، یکصد و بیستمین سالگرد اختراع سینماست. لویی و اوگوست لومیر موسوم به برادران لومیر با خلق فیلم “در حال خروج از کارخانه لومیر

آگهی

روز پنجشنبه نوزدهم مارس، یکصد و بیستمین سالگرد اختراع سینماست. لویی و اوگوست لومیر موسوم به برادران لومیر با خلق فیلم “در حال خروج از کارخانه لومیر در لیون“، در نوزدهم مارس ۱۹۸۵میلادی و نمایش آن به عموم در بیست و دوم مارس، پیشرو صنعت سینما در جهان شدند. آنها چند ماه بعد فیلم مستند “باغبان آب پاشی شده” را ساختند.

مانوئل دی اُلیویرا، کارگردان صاحب سبک پرتغالی که از او بعنوان مسن ترین کارگردان جهان یاد می شود، در توصیف سینما می گوید: “سینما نه تنها آینه زندگی است، بلکه تنها آینه زندگی، سینماست. آینه زندگی بودن سینما همچنین به معنای حافظه زندگی است.”

الکتریسیته که چهار سال قبل از سینما اختراع شد، نقش مهمی در فراگیر شدن این صنعت ایفا کرد. صنعت سینما با ورود فنآوری دیجیتال در چند سال گذشته تحولات زیادی یافته است.

به همین مناسبت، نمایشگاهی تحت عنوان “لومیر، سینمای اختراع شده“، که به آثار برادران لومیر اختصاص خواهد داشت از ۲۷ مارس تا ۱۴ ژوئن، در “گراند پله” پاریس دائر خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند