راهپیمایی صلح در بروکسل با هدف فراخواندن ادیان به مدارا و احترام متقابل

راهپیمایی صلح در بروکسل با هدف فراخواندن ادیان به مدارا و احترام متقابل
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هزاران نفر روز یکشنبه در بروکسل، پایتخت بلژیک در راهپیمایی صلح شرکت کردند. هدف برگزار کنندگان این راهپیمایی با شعار «صلح، آزادی و احترام به یکدیگر»،

آگهی

هزاران نفر روز یکشنبه در بروکسل، پایتخت بلژیک در راهپیمایی صلح شرکت کردند.

هدف برگزار کنندگان این راهپیمایی با شعار «صلح، آزادی و احترام به یکدیگر»، فراخواندن ادیان به مدارا و احترام متقابل گزارش شده است.

این راهپیمایی با حضور نمایندگان ادیان مختلف از جمله مسحیان، یهودیان و مسلمانان و در واکنش به حملات اخیر به مراکز وابسته به ادیان مختلف در خاورمیانه و اروپا صورت گرفت.

سیمون نجم، مدیر کمیته حمایت از مسیحیان شرق گفت: «اعلام همبستگی با مسیحیان و ارسال پیام همزیستی مسالمت آمیز به تمام کشورهای دنیا، بویژه کشورهای عرب اهمیت زیادی دارد.»

جولین کلنر، مدیر کمیته مرکزی یهودیان بلژیک گفت: «فراخوان برای این راهپیمایی از وجود نگرانی ها در اینباره حکایت دارد. می دانم که یک راهپیمایی چیزی را حل نمی کند اما به معنای آن است که به رغم تمام نگرانی ها امید همچنان باقی است.»

نورالدین اسماعیلی، مدیر جامعه مسلمانان در دولت بلژیک :«ما تمام تلاش خود را می کنیم تا جلوی آنچه جوانان این سرزمین را به جریان های افراطی سوق می دهد بگیریم. این اقدامات آموزش امامان مساجد و روحانیون و نیز داخل زندان ها را شامل می شود. برای این که بیشتر وقتها افراطی گری از زندان ها بر می خیزد. از اینرو تلاش خواهیم کرد تا ساز و کارهای داخل زندان ها بهبود یابد.»

با افزایش نگرانی ها نسبت به حملات احتمالی از سوی جوانانی که مظنون به ارتباط با گروه های تندور هستند، دولت بلژیک از اتخاذ یک رشته تدابیر امنیتی خبر داده است. از جمله می توان به تشکیل بانک اطلاعاتی از نام هایی که بطور بالقوه دارای گرایشات جهادی هستند اشاره کرد.

مارتا ویواس، خبرنگار یورونیوز در بروکسل در این زمینه چنین توضیح می دهد: «سهم قابل توجهی از جوانان اروپایی که به گروه تندروی داعش در عراق و سوریه پیوسته اند متعلق به بلژیک است. به رغم آنکه هنوز تهدید آشکاری از سوی اسلامگرایان تندرو در این کشور گزارش نشده اما بر اساس برآورد مقام ها دست کم ۳۵۰ نفر بطور بالقوه بعنوان جهادی شناسایی شده و تحت نظارت شدید دستگاه های امنیتی قرار دارند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس بروکسل مانع برپایی گردهم‌آیی بزرگ ملی‌گرایان اروپایی شد

ناتو هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت

آغاز ریاست دوره‌ای بلژیک بر شورای اتحادیه اروپا؛ بروکسل اولویت‌ها و برنامه ۶ ماهه خود را اعلام کرد