خانواده دادستان سابق پروندۀ آمیا: نیسمن خودکشی نکرده به قتل رسیده است

خانواده دادستان سابق پروندۀ آمیا: نیسمن خودکشی نکرده به قتل رسیده است
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خانواده آلبرتو نیسمن، دادستان آرژانتینی پروندۀ انفجار مرکز یهودیان بوینس آیرس (آمیا) که جسدش ۱۸ ژانویه در آپارتمانش پیدا شد معتقدند مرگ وی نتیجه

آگهی

خانواده آلبرتو نیسمن، دادستان آرژانتینی پروندۀ انفجار مرکز یهودیان بوینس آیرس (آمیا) که جسدش ۱۸ ژانویه در آپارتمانش پیدا شد معتقدند مرگ وی نتیجه تصادف و خودکشی نبوده و وی به قتل رسیده است.

آقای نیسمن ساعاتی پیش از آن که در رابطه با پروندۀ آمیا علیه کریستینا فرناندز کریشنر، رئیس جمهوری و مقامات آرژانتینی در پارلمان شهادت دهد با اصابت تک گلوله ای به سرش کشته شد.

ساندرا آرّویو سالگادو، همسر سابق آقای نیسمن بر اساس تحقیقات و یافته های بعمل آمده توسط گروهی از متخصصان، قتل دادستان نیسمن را صحنه آرایی و از این رو پرونده وی را مستحق دریافت پاسخ هایی از سوی دولت آرژانتین می داند.

خانم سالگادو می گوید دست راست آقای نیسمن اسپاسمی نداشته، هیچ اثر باروتی بر روی دستانش نبوده، از پشت سر هدف گلوله قرار گرفته، مست نبوده و بعد از قتل به درون حمام کشیده شده است و از این رو وی خودکشی نکرده است.

دادستان نیسمن معتقد بود مقامات بلندپایه آرژانتینی از جمله کریستنا فرناندز، رئیس جمهوری در ازای عقد قرارداد کلان تجاری درصدد پرده پوشیِ نقش ایران در انفجار سال ۱۹۹۴ میلادی آمیا بوده اند که ۸۵ کشته برجای گذاشت.

ایران هرگونه اتهام دست داشتن در این بمبگذاری را رد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طرح رئیس جمهوری آرژانتین برای مهار تورم ۲۰۰ درصدی؛ مخالفان با پلیس درگیر شدند

آرژانتین به بریکس نمی‌پیوندد؛ خاویر میلی: کمونیست‌ها به آزادی و دموکراسی اعتقاد ندارند

فرمان تازه رئیس‌جمهور آرژانتین برای لغو مقررات اقتصادی؛ هزاران تن در بوئنوس آیرس دست به تظاهرات زدند