توقیف فیلمی مستند درباره تجاوز به زنان در هند

توقیف فیلمی مستند درباره تجاوز به زنان در هند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مستندی که درباره یکی از پرونده های تجاوز گروهی در هند تهیه و تولید شده بود به دلیل اظهار نظر یکی از متهمان در این فیلم، ممنوع شد. مصاحبه شونده که از

آگهی

مستندی که درباره یکی از پرونده های تجاوز گروهی در هند تهیه و تولید شده بود به دلیل اظهار نظر یکی از متهمان در این فیلم، ممنوع شد.

مصاحبه شونده که از متهمان تجاوز و قتل زنی در دهلی است دلیل مرگ مقتول را رفتار وی دانسته و زنانی را که شب به خیابان می آیند، در جلب توجه مردان مقصر می داند.

لزلی اودوین، فیلمساز بریتانیایی و تهیه کننده فیلم مستند «دختر هند» در دیداری با خبرنگاران و در واکنش به این ممنوعیت گفت: «من متوجه بینش و نگاه او درباره زنان شدم که بسیار حیرت آور است؛ نه درباره آنچه او انجام داده، بلکه درباره تفکری که او را به انجام این کار واداشته است. این فقط او نیست که اینگونه فکر می کند بلکه این مساله ای اجتماعی است.»

اشاره این فیلمساز به تلقی بسیاری از مردم عادی هند است که می گویند زنان عامل اصلی تجاوز هستند با این همه مدافعان حقوق زنان و شمار قابل توجهی از مردان تحصیل کرده در این کشور در پی افزایش انتشار اخبار مربوط به تجاوز به زنان، با حضور در تظاهرات ابراز نگرانی کرده اند.

فیلم مستند توقیف شده در هند، به پرونده ای مربوط به سال 2012 میلادی می پردازد که یک سال پس از آن پنج تن مجرم شناخته شدند. این مردان مدتی پس از اعتراف، حرفهای خود را پس گرفته و مدعی شدند که زیر شکنجه مجبور به اعتراف شده اند. در حال حاضر دادگاه عالی هند این پرونده را که در آن برای متهمان حکم اعدام صادر شده، در دست بررسی مجدد دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«پیکر زن میدان جنگ نیست»؛ زنان هندی خانه فرد مظنون در پرونده تجاوز جنسی را به آتش کشیدند

دیده‌بان حقوق بشر «شکنجه و تعرض جنسی» به بازداشت‌شدگان اعتراض‌های «زن، زندگی، آزادی» را تأیید کرد

ماکرون وعده داد مفهوم «رضایت» را به تعریف تجاوز جنسی در قوانین فرانسه بگنجاند