حزب حاکم اصلاحات، پیروز انتخابات پارلمانی استونی

حزب حاکم اصلاحات، پیروز انتخابات پارلمانی استونی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آخرین نتایج شمارش آراء انتخابات پارلمانی روز یکشنبه استونی از پیروزی حزب حاکم «اصلاحات» حکایت دارد. این حزب تاکنون ۲۹ درصد آراء را از آن خود کرده

آگهی

آخرین نتایج شمارش آراء انتخابات پارلمانی روز یکشنبه استونی از پیروزی حزب حاکم «اصلاحات» حکایت دارد.

این حزب تاکنون ۲۹ درصد آراء را از آن خود کرده است. تاوی رویواس، نخست وزیر استونی که در کارازار انتخاباتی اش وعده رشد و پیشرفت اقتصادی را داده، نگرانی خود را از اقدامات روسیه با انگیزه ایجاد بی ثباتی در جمهوری های سابق اتحاد جماهیر شوروی پنهان نکرده است.

حزب مخالف «مرکز» که متمایل به مسکوست با کسب ۲۱ درصد در جایگاه بعدی قرار گرفت. این حزب به رهبری ادگار ساویسار، شهردار تالین پایتخت استونی، حمایت عمده روس زبان های کشور (حدود یک چهارم جمعیت استونی) را به همراه داشته است.

تاوی رویواس، جوانترین رهبر یک کشور اروپایی در حال حاضر موقعیت خوبی برای تشکیل ائتلاف جدید در اختیار دارد زیرا دیگر احزاب حاضر به همکاری با حزب مرکز نیستند. این حزب در سال ۲۰۰۴ توافق همکاری با حزب روسیه متحد، حزب ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امضا کرد.

آنها با انتقاد از موضع بی تفاوت ادگار ساویسار، رهبر حزب مرکز در قبال اقدامات ولادیمیر پوتین در اوکراین، حزب وی را به سوء استفاده از اموال دولتی متهم می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست‌وزیر استونی بابت ارتباط شوهرش با روسیه برای استعفاء تحت فشار قرار گرفت

متحدان عمران خان بیشترین کرسی‌ها را در پارلمان آینده پاکستان خواهند داشت

انتخابات تایوان شنبه آغاز می‌شود؛ رقابتی که پکن آن‌ را انتخاب بین جنگ و صلح می‌نامد