روسیه: گروهی خواستار شکستن توافق صلح در اوکراین هستند

روسیه: گروهی خواستار شکستن توافق صلح در اوکراین هستند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه نسبت به اینکه گروهی در کی یف و خارج از آن خواستار شکسته شدن توافق صلح در شرق اوکراین هستند، ابراز نگرانی کرد. سرگئی

آگهی

وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه نسبت به اینکه گروهی در کی یف و خارج از آن خواستار شکسته شدن توافق صلح در شرق اوکراین هستند، ابراز نگرانی کرد.

سرگئی لاوروف همچنین خواستار خروج تجهیزات نظامی سنگین از مناطق شرقی اوکراین تحت نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا و بر اساس توافق مینسک شد.

جدایی طلبان هوادار روسیه می گویند، عملیات خروج سلاح و تجهیزات نظامی را از مناطق شرقی اوکراین آغاز کرده اند اما کی یف می گوید، تا زمانی که جنگ متوقف نشده و جدایی طلبان با وجود آتش بس به پیشروی در شهر های دیگر ادامه می دهند، این اقدام را انجام نخواهند داد.

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه نیز ضمن دیدار با همتای روس خود در پاریس با اشاره به تلاش جدایی طلبان برای پیشروی به سمت شهر ماریوپل گفت: «ما در مورد ماریوپل به طور کاملا واضح به روسیه گفته ایم، در صورتی که حمله ای از سوی جدایی طلبان هوادار روسیه صورت گیرد، تغییر چشمگیری را به خصوص در بحث مربوط به تحریم ها علیه این کشور ایجاد خواهد کرد، من کاملا واضح به همکار خودم آقای لاوروف گفته ام که در صورت رخ دادن این اتفاق باید به دنبال بازنگری دوباره تحریم ها علیه روسیه باشیم.»

کی یف می گوید، به نظر می رسد جدایی طلبان، شهر بندری ماریوپل با حدود 500 هزار نفر جمعیت را به عنوان هدف بعدی خود برای حمله در نظر گرفته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جان کری روسیه را به دروغگویی در مورد تحرکات خود در شرق اوکراین متهم کرد

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم