حمایت از دولت ضد ریاضتی یونان در خیابان های بروکسل و آتن

حمایت از دولت ضد ریاضتی یونان در خیابان های بروکسل و آتن
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با مذاکرات بی نتیجه وزیران دارایی منطقه پولی یورو بر سر بدهی های یونان، عده ای با تجمع در نزدیکی شورای اتحادیه اروپا در بروکسل ضمن اعلام

آگهی

همزمان با مذاکرات بی نتیجه وزیران دارایی منطقه پولی یورو بر سر بدهی های یونان، عده ای با تجمع در نزدیکی شورای اتحادیه اروپا در بروکسل ضمن اعلام همبستگی با مردم و دولت جدید یونان مخالفت خود را با ریاضت های اقتصادی اعلام کردند. پیام آنها «نه به سازمان های اروپایی وام دهنده به یونان و ریاضت های اقتصادی» است.

یک جوان ایرلندی خواهان تغییرات در اروپا گفت: «امیدوارم که تغییرات در اروپا از یونان آغاز شود. بدون شک دولت جدید یونان تنها دولتی است که برنامه توسعه برای آینده اروپا و بویژه برای جوانان اروپایی را دنبال می کند.»

در آتن نیز هزاران نفر با تجمع در خیابان ها حمایت خود را از دولت جدید اعلام کردند. دولتی که مخالف ادامه ریاضت های اقتصادی مورد نظر اتحادیه اروپا است.

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع گفت: «چهار سال ریاضت اقتصادی موجب ویرانی شده است. این برنامه نه در قالب یک سیاستگذاری بلکه بعنوان یک ایدئولوژی بر ما تحمیل شد. ما نه به ریاضت، بلکه به پیشرفت نیاز داریم.»

دیگری افزود: «ما از بیعدالتی عظیمی رنج می بریم و اوضاع باید بهبود یابد. ما هنوز می خواهیم بخشی از اروپا بمانیم اما روی پای خود بایستیم.»

استاماتیس جیانیسیس، خبرنگار یورونیوز خیابان های آتن را چنین توصیف می کند: «از نادر زمان هایی است که یونانی ها در حمایت از دولت و نه در مخالفت با آن به خیابان ها می آیند. به ندرت اتفاق می افتد که یک دولت تنها دو هفته پس از روی کار آمدن چنین محبوبیتی بین رای دهندگان بدست آورد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت

چرا شمار زنان شاغل و جویای کار در اروپا بیش از آمریکای شمالی است؟

رشد ۳۵ درصدی صادرات طی یک دهه؛ شکلاتی‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا کدامند؟