بایدن: ما به کمک امنیتی به اوکراین ادامه خواهیم داد

بایدن: ما به کمک امنیتی به اوکراین ادامه خواهیم داد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بحران اوکراین در راس موضوعات مطرح شده در اجلاس روز شنبه مونیخ درباره امنیت جهانی بود. جو بایدن، معاون رییس جمهور آمریکا، با شرکت در یک نشست مطبوعاتی،

آگهی

بحران اوکراین در راس موضوعات مطرح شده در اجلاس روز شنبه مونیخ درباره امنیت جهانی بود.

جو بایدن، معاون رییس جمهور آمریکا، با شرکت در یک نشست مطبوعاتی، در پاسخ به سوالی درباره احتمال ارسال اسلحه از سوی این کشور به اوکراین، بر تعهد آمریکا برای دفاع از اوکراین تاکید کرد.

او گفت: “ما به کمک امنیتی به اوکراین، نه با هدف تشویق به جنگ، بلکه با هدف کمک به این کشور برای دفاع از خود ادامه خواهیم داد. واضح بگویم، ما اعتقادی به راه حل نظامی در اوکراین نداریم. اما آقای پوتین باید انتخاب سختی را انجام دهد. یا از اوکراین بیرون می رود و یا با انزوای بیشتر و هزینه های اقتصادی آن مواجه خواهد شد.”

پترو پوروشنکو، رییس جمهور اوکراین هم بعنوان یکی دیگر از شرکت کنندگان کنفرانس مونیخ، خواهان خروج فوری نیروهای خارجی از کشورش شده و گفت: “ما نیاز به برگزاری انتخابات، گفتگوی سیاسی، بستن مرزها، بیرون راندن تمام نیروهای خارجی ، آزادی فوری گروگانها و تمام چیزهایی داریم که برای یک طرح صلح مهم و معنی دار هستند.”

این اظهارات در حالی بیان شد که رهبران آلمان و فرانسه،پس از سفر اخیر خود به کی اف و مسکو، نسبت به این که این فرصت احتمالا آخرین شانس روسیه برای حل بحران باشد هشدار داده بودند.

فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه، پس از بازگشت به کشورش، تاکید کرد: “اگر ما نتوانیم نه به یک توافق بلکه به یک صلح بادوام دست یابیم، به خوبی می دانیم با چه سناریویی مواجه خواهیم بود و آن سناریو چیزی جز جنگ نیست.”

رهبران فرانسه، آلمان، روسیه و اوکراین، قرار است روز یکشنبه درباره پیشرفت احتمالی در مذاکرات صلح با یکدیگر بصورت تلفنی گفتگو کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخستین نیروهای نظامی آلمانی وارد لیتوانی شدند

آلمان ارتش خود را به «ستون دفاعی اروپا» تبدیل می‌کند

برلین در صدد تشکیل قوی‌ترین لشگر ارتش اروپایی ناتو است