آمریکا در حال بررسی گزینه ارائه تسلیحات نظامی مرگبار به اوکراین

آمریکا در حال بررسی گزینه ارائه تسلیحات نظامی مرگبار به اوکراین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایالات متحده آمریکا در حال بررسی گزینه ارائه تسلیحات نظامی مرگبار به اوکراینِ در حال مبارزه با جدایی طلبان تحت حمایت روسیه است. جین ساکی، سخنگوی

آگهی

ایالات متحده آمریکا در حال بررسی گزینه ارائه تسلیحات نظامی مرگبار به اوکراینِ در حال مبارزه با جدایی طلبان تحت حمایت روسیه است.

جین ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن اشاره به نگرانی کشورش از افزایش خشونت ها طی ماه های اخیر در اوکراین گفت: «ما قطعا می خواهیم به اوکراین کمک کنیم تا دولت مستقل آن از این دوره گذار عبور کند. مجموعه ای از گزینه ها را در نظر داریم اما هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.»

شکست های غیرقابل انتظار اخیر ارتش اوکراین در نبرد با جدایی طلبان، واشنگتن را به تجدید نظر در زمینه ارائه تجهیزات نظامی مهلک به کی یف وا داشته است.

همزمان با نشست روز پنجشنبه وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در بروکسل، جان کری وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه به کی یف سفر می کند تا در این باره با مقامات اوکراین گفتگو کند.

پس از شکست آخرین دور مذاکرات مینسک در برقراری آتش بس جدید، دامنه نبرد میان جدایی طلبان و نیروهای دولت مرکزی اوکراین گسترش یافته است. شورشیان جدایی طلب با تصرف مناطق بیشتر، بر آن هستند تا حاشیه امنیت خود را در دونتسک و لوهانسک شهرهای تحت کنترلشان افزایش دهند.

در همین حال، الکساندر زاخارچنکو، رهبر جمهوری خودخوانده خلق دونتسک روز دوشنبه با فراخوان بسیج عمومی اعلام کرد که درصدد است تا شمارش سربازانش را به یکصد هزار نفر برساند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

ماکرون خطاب به متحدان اوکراین: بزدلی را کنار بگذارید؛ باید با درک شرایط شجاعت داشته باشیم

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم