تظاهرات ضددولتی مجارها در بوداپست، در آستانه سفر مرکل

تظاهرات ضددولتی مجارها در بوداپست، در آستانه سفر مرکل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تظاهرکنندگان مجار از فساد دولتی، محدودیت های دموکراتیک و تمایلات نخست وزیر به روسیه به تنگ آمده اند و دیدار آنگلا مرکل از بوداپست را فرصتی برای اعمال فشار بیشتر بر ویکتور اوربان ارزیابی می کنند.

آگهی

در آستانه دیدار آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از مجارستان، هزاران نفر روز یکشنبه در تظاهراتی ضددولتی در خیابان های بوداپست، پایتخت شرکت کردند.

تظاهرکنندگان که از فساد دولتی، محدودیت های دموکراتیک و تمایلات نخست وزیر به روسیه به تنگ آمده اند دیدار آنگلا مرکل از بوداپست را روزنه امیدی برای اعمال فشار بیشتر بر ویکتور اوربان تلقی می کنند.

یکی از آنها گفت: «من از خانم مرکل انتظار دارم که در مورد راه و روش ویکتور اوربان بعنوان رهبر یکی از اعضای اتحادیه اروپا هشدار دهد. اما فکر نمی کنم او طی ۵ ساعت حضورش در بوداپست زمان کافی برای این موضوع داشته باشد.»

دیگری افزود: «ما به دلایل زیادی اینجا هستیم. نه فقط به دلیل دیدار آنگلا مرکل. البته خوشحال خواهم شد اگر کسی سرانجام به او بگوید بیدار شو، این شیوه درستی نیست. ما راه درستی را در پیش نگرفته ایم و در مسیری نیستیم که ۲۵ سال پیش (آغاز دموکراسی نوین در مجارستان پساکمونیسم در ۱۹۸۹) در جستجویش بودیم.»

مناسبات مجارستان و اتحادیه اروپا از زمان روی کار آمدن ویکتور اوربان، نخست وزیر هوادار روسیه در سال ۲۰۱۰ رو به سستی گراییده است.

نخستین دیدار صدر اعظم آلمان با نخست وزیر مجارستان در بوداپست از زمان به قدرت رسیدنش، روز دوشنبه در پارلمان صورت می گیرد و حدود یک ساعت و نیم طول می کشد. هنوز معلوم نیست خواسته های معترضان چه جایی در این دیدار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

ده‌ها هزار نفر در حمایت از رهبر نوظهور اپوزیسیون مجارستان به خیابان رفتند؛ پیتر مجار کیست؟

ویکتور اوربان: برای ایجاد تغییرات در اتحادیه اروپا چاره‌ای جز اشغال بروکسل نداریم