آمریکا در انتظار یکشنبه سوپرباول

آمریکا در انتظار یکشنبه سوپرباول
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

استادیوم دانشگاه فونیکس در شهر گلندیل واقع در ایالت آریزونا، آماده برگزاری سوپرباول است. سوپربول، فینال لیگ ملی فوتبال آمریکایی است؛ مهمترین رویداد

آگهی

استادیوم دانشگاه فونیکس در شهر گلندیل واقع در ایالت آریزونا، آماده برگزاری سوپرباول است.

سوپربول، فینال لیگ ملی فوتبال آمریکایی است؛ مهمترین رویداد ورزشی ایالات متحده آمریکا که از سال ۱۹۶۶ تا کنون در اولین یکشنبه ماه فوریه برگزار می شود.

امسال، نیمه شب اول فوریه، سیاتل سی هاوکز، مدافع عنوان قهرمانی و بخت اصلی پیروزی، در برابر پتریوتز نیوانگلند به میدان می رود.

ریچارد شرمن، بازیکنان اسطوره ای «سی هاوکز» منتظر تولد فرزند اولش است. نگرانی و انتظار می تواند در کیفیت کار او تاثیر بگذارد.

شرمن در یک نشست مطبوعاتی در این باره گفت:«الان فقط روی بازی متمرکزم. قرار نیست بچه یکشنبه به دنیا بیاد. ولی اگه اینطور شود، مساله کمی فرق می کند. ولی فکر کنم یک پسر مودب و منظم داشته باشم که تا آخر بازی سرجایش بماند. اگر یکی دو هفته دیگر هم همانجا بماند، اولین لطف را در حق پدرش کرده است.»

سی هاوکز، از کنفرانس غرب، در دیدار پلی آف با غلبه بر گرین بی به فینال امسال راه یافت.

در برابر، «وطنپرستان نیوانگلند» هم سنتا تیمی فوق العاده و محکم دارند. با این همه، رویاروی با تیم کاملا آماده سی هاوکز، دشوار به نظر می رسد.

تیم برادی، پاسور جلوزن نیوانگلد درباره بازی یکشنبه گفت: « سال ها به این موضوع فکر می کردم که ما باختهای بدی داشتیم. اتفاقی که در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ برای ما افتاد. بازی های خیلی سنگینی هم بودند. حریف به سمت دروازه ما حمله کرد و ما هم باختیم. با این حال، این تجربه ها ما را به هیچ وجه دلسرد نمی کند.»

پاتریوتز که در پانزده سال گذشته سه بار تیم پیروز سوپرباول بوده، برای هشتمین بار به فینال، لیگ ملی فوتبال آمریکایی، ان اف ال، راه یافته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فینال سوپرباول، سیاسی ترین رویداد ورزشی سال

چگونه از شر رژیم‌های غذایی سخت و غیراصولی خلاص شویم و به تناسب اندام برسیم؟

قهرمانی هادی چوپان در آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴؛ «اسطوره کودکی من بودی و الان هر دو برای دنیا قهرمانیم»