جدایی طلبان، ارتش اوکراین را به گلوله باران مناطق غیرنظامی متهم می کنند

جدایی طلبان، ارتش اوکراین را به گلوله باران مناطق غیرنظامی متهم می کنند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حلقه محاصره واحدهایی از ارتش اوکراین در «دِبالتسِوِه» تنگتر و تنگتر می شود و همزمان جدایی طلبان هوادار روسیه بار دیگر نیروهای دولت مرکزی را به گلوله

آگهی

حلقه محاصره واحدهایی از ارتش اوکراین در «دِبالتسِوِه» تنگتر و تنگتر می شود و همزمان جدایی طلبان هوادار روسیه بار دیگر نیروهای دولت مرکزی را به گلوله باران مناطق غیرنظامی در شرق این کشور متهم کرده اند.

به باور یکی از شورشیان تحت حمایت روسیه ارتش اوکراین چون نمی توان مواضع آنها را هدف قرار دهد به مناطق نظامی روی آورده است. او گفت: «از مواضع ما بخوبی دفاع می شود و ما سعی می کنیم از خودمان محافظت کنیم. ارتش اوکراین نمی تواند بلایی بر سر ما بیاورد به همین دلیل مناطقی غیرنظامی را گلوله باران می کنند.»

تبادل آتش طرفین در منطقه دبالتسوه سنگین گزارش شده و چندان دور از انتظار نیست که پس از فرودگاه دونتسک که ارتش اوکراین هفته گذشته از دست داد، اینجا نقطه بعدی باشد که کاملا به دست شورشیان می افتد.

از سوی دیگر شورشیان تحت حمایت روسیه و نیروهای نظامی اوکراین در حرکتی نمادین و زیر آتش سنگین طرفین دو اسیر جنگی را در نزدیکی کراماتورسک مبادله کردند. آخرین تبادل اسرای جنگی در ماه گذشته میلادی صورت گرفت.

سرجیو کانتونه، خبرنگار یورونیوز به قلب این منطقه جنگی رفته و با سیبورگ، سرباز و چترباز اوکراینی که در فرودگاه دونتسک به اسارت شورشیان درآمده گفتگو کرده است. او که با آمبولانسی به پشت خط مقدم منتقل می شود گفت که شورشیان بازو و سر او را که جراحت برداشته بود بخیه زده اند.

سرهنگ یوری تاندیت، هماهنگ کننده ماموریت مبادله اسرای جنگی از سوی کی یف می گوید: «مهمترین موضوع برای ما عمل به توافقنامه مینسک از سوی طرفین است. افراد زیادی داخل هستند و برای خارج کردن بیشترین تعداد ممکن هر کاری خواهیم کرد.»

اما واقعیت است که بیشتر اسرای این جنگ نیز مانند دیگر جنگها باید زمان درازی در انتظار باشند تا بار دیگر رنگ آزادی را ببینند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم

فرمانده ارتش اوکراین: وضعیت در جبهه نبرد با وجود مهار حملات روس‌ها «دشوار» است