شهر «دِبالتسوه» اوکراین در آستانه سقوط بدست جدایی طلبان

شهر «دِبالتسوه» اوکراین در آستانه سقوط بدست جدایی طلبان
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جدایی طلبان هوادار روسیه در آستانه محاصره کامل واحدهایی از ارتش اوکراین هستند که از شهر «دِبالتسوه» در شرق این کشور دفاع می کنند. نیروهای داوطلب

آگهی

جدایی طلبان هوادار روسیه در آستانه محاصره کامل واحدهایی از ارتش اوکراین هستند که از شهر «دِبالتسوه» در شرق این کشور دفاع می کنند.

نیروهای داوطلب «گردان دونباس» آماده می شوند تا از پایگاهی در نزدیکی شهر «لیسیچانک» به کمک ارتش اوکراین بشتابند تا «دِبالتسوه» سقوط نکند.

یکی از داوطلبان «گردان دونباس» می گوید: «ما با ارتش روسیه می جنگیم، چرا که شورشیان خودروها و تانک های زیادی را که دارند از اوکراین به ارث نبرده اند.»

سرجیو کانتونه، خبرنگار یورونیوز از نزدیکی شهر «لیسیچانک»، جایی که داوطلبان «گردان دونباس» مستقر شده اند می گوید:«با پیشروی جدایی طلبان در خط مقدم، این مردان هر آن منتظر حمله هستند و به همین دلیل هم مواضع دفاعی خود را مستحکم می کنند.»

«دِبالتسوه» با حدود ۲۶ هزار نفر جمعیت از سه طرف تحت محاصره است. جدایی طلبان بنا به گفته الکساندر زاخارچنکو، رهبرشان، در صدد تصرف کامل آن هستند.

آقای زاخارچنکو که نیروهای تحت امرش در روزهای اخیر پیشروی هایی را داشته است در جمع دانشجویان در شهر دونتسک گفته است که آتش بسی در کار نخواهد بود.

ادوارد باسورین، سخنگوی جمهوری خودخوانده خلق دونتسک نیز گفت: «خط مقدم در دِبالتسوه برای جمهوری ما مهم است. حلقه محاصره بسوی به اصطلاح ‘زبانه دِبالتسوه’ و رو به مناطق مسکونی تنگتر می شود.»

بدین ترتیب دیدار و توافق چهارجانبۀ هفته گذشته در برلین که براساس آن طرفین درگیر می بایست سلاحهای سنگین خود را از خط حائل عقب می کشیدند، عملاً شکست می خورد.

فرانک اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان تحقق این توافق را منوط به اراده روسیه در اعمال فشار به جدایی طلبان کرده بود، اراده ای که روسیه در حال حاضر لزومی برای اعمال آن نمی بییند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم

فرمانده ارتش اوکراین: وضعیت در جبهه نبرد با وجود مهار حملات روس‌ها «دشوار» است