بازگشت کُردها به شهر نابود شده کوبانی آسان نیست

بازگشت کُردها به شهر نابود شده کوبانی آسان نیست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از آزادی شهر کوبانی توسط رزمندگان کُرد، دهها هزار تن از مردم آواره این شهر امیدوارند بتوانند به خانه خود برگردند. اما پس از چهار ماه درگیری شدید

آگهی

پس از آزادی شهر کوبانی توسط رزمندگان کُرد، دهها هزار تن از مردم آواره این شهر امیدوارند بتوانند به خانه خود برگردند.

اما پس از چهار ماه درگیری شدید خیابانی، بیش از نیمی از خانه های کوبانی ویران شده است. شرق کوبانی تقریبا کاملا از بین رفته است.

در بخش غربی شهر، چند غیرنظامی زندگی می کنند که فرار نکرده اند اما بیش از دویست هزار تن از مردم کوبانی و اطراف آن به ترکیه پناه برده اند.

با پایان درگیری ها، بسیاری از آوارگان می خواهند به کوبانی برگردند اما نیروهای امنیتی ترکیه هنوز مرز این کشور با سوریه، از جمله گذرگاه «مرشد پینار» را بسته نگه داشته و به آنها اجازه عبور نمی دهند.

در یکی از اردوگاههای پناهجویان در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه، یک مرد کُرد گفت: «باید اجازه دهند ما به خانه هایمان برگردیم. نیروهای امنیتی باید مستقر باشند تا از ما محفاظت کنند و از این بیرحمی ها جلوگیری کنند. باید از ما محافظت کنند تا آن ظالمان برنگردند.»

زن پناهجوی دیگری گفت: «امیدواریم که کشورهای دیگر به مردم ما کمک کنند. ما می خواهیم به کوبانی برگردیم و آنجا زندگی کنند و کسی به ما صدمه نزند.
امیدواریم که آنها برای همیشه از شهرمان رفته باشند.»

مقامات کرد می گویند روستاها و مناطق اطراف کوبانی هنوز کاملا پاکسازی نشده است و اهالی کوبانی بهتر است برای بازگشت عجله نکنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنش بین آمریکا و عضو ناتو در سوریه؛ پنتاگون: پهپاد ترکیه را زدیم چون تهدیدی علیه نیروهایمان بود

شبه‌نظامیان شبیحه؛ ابزاری برای سرکوب اعتراضات و گریز از اتهام «جنایات جنگی» در سوریه

کارشناسان سازمان ملل از بریتانیا خواستند «عروس سابق داعش» را به کشور بازگرداند