آفریقای مرکزی؛ ادامه مذاکرات برای آزادی زن فرانسوی و همکارش

آفریقای مرکزی؛ ادامه مذاکرات برای آزادی زن فرانسوی و همکارش
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تنش ها در جمهوری آفریقای مرکزی در اوایل هفته جاری با گروگان گرفتن یک کارمند سازمان ملل و یک زن فرانسوی همراه بوده است. کارمند سازمان ملل متحد که سه

آگهی

تنش ها در جمهوری آفریقای مرکزی در اوایل هفته جاری با گروگان گرفتن یک کارمند سازمان ملل و یک زن فرانسوی همراه بوده است.

کارمند سازمان ملل متحد که سه شنبه توسط شبه نظامیان مسیحی آنتی بالاکا ربوده شده بود در ساعات پایانی روز گذشته آزاد شد. از سوی دیگر ترز کلودیا، یک زن فرانسوی ۶۷ ساله که برای فعالیتهای بشر دوستانه در بانگی، پایتخت حضور داشت، بهمراه همکار آفریقایی اش روز دوشنبه توسط گروه آنتی بالاکا به گروگان گرفته شده است.

لودویک ایگور لارناک، سخنگوی شبه نظامیان مسیحی موسوم به آنتی بالاکا می گوید: « ما اعضای سابق گروه آنتی بالاکا، که این زن فرانسوی را ربوده اند، سرزنش می کنیم. ما این اعمال را محکوم می کنیم بخاطر اینکه این اقدام طبیعی نیست. ما امروز صلح را انتخاب کرده ایم و باید از این نوع رفتارها پرهیز کنیم. مذاکرات دوباره آغاز شده و ما در حال متقاعد کردن آنها هستیم تا این زن را آزاد کنند. گفتگوها ادامه دارد و من معقتدم که در طول روز آنها آنچه لازم است را انجام خواهند داد.»

شبه نظامیان آنتی بالاکا برای آزاد کردن این گروگان ها خواهان آزادی دو تن از رهبران خود هستند که به اتهام جنایت و کشتار دستگیر شده اند. درگیری ها میان شورشیان مسلح مسلمان موسوم به سلکا و شبه نظامیان مسیحی موسوم به آنتی بالاکا که بیش از یک سال و نیم است ادامه دارد، تنش و بی ثباتی را در این کشور افزایش داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان

تنها راهی که دشمنان ناپلئون می‌توانستند او را شکست دهند چه بود؟