اسکی آلپاین: استفانو گروس شگفتی ساز شد

اسکی آلپاین: استفانو گروس شگفتی ساز شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

استفانو گروس نخستین پیروزی فصل خود را در ماده مارپیچ کوچک و در ارتفاعات سوئیس جشن گرفت. اسکی باز ایتالیایی فریتس دوپفر و مارسل هیرشر را ناکام گذاشت و

آگهی

استفانو گروس نخستین پیروزی فصل خود را در ماده مارپیچ کوچک و در ارتفاعات سوئیس جشن گرفت. اسکی باز ایتالیایی فریتس دوپفر و مارسل هیرشر را ناکام گذاشت و شگفتی ساز شد.

شماره سیزده خوش یمن بود!

ظاهرا شماره سیزده برای استفانو گروس خوش یمن است. او که تنها بخاطر ۵ صدم ثانیه مدال برنز المپیک سوچی را از دست داده بود، روز یکشنبه به لطف همان چند صدم ثانیه به پیروزی رسید.

البته علاوه بر این، ظاهرا پیست شونیسگبارگلی سوئیس هم برای او خوش یمن است؛ او سه سال پیش نیز در این پیست خوش درخشیده و بر روی سکو رفته بود.

استفانو گروس در مجموع دو دور موفق شد با اختلاف تنها ۲ صدم ثانیه فریتس دوپفر آلمانی را شکست داد. دوپفر که در دور اول عالی اسکی کرده بود، در دور دوم بد آورد و با یک اشتباه کوچک هنگام گذشتن از آخرین دروازه مجبور به قبول جایگاه دوم شد.

این در حالی است که مارسل هیرشر، بهترین اسکی باز حال حاضر که روز گذشته در مارپیچ بزرگ بار دیگر همه رقبا را به تحسین واداشته بود، با فقط ۳ صدم ثانیه تاخیر نسبت به گروس در مکان سوم قرار گرفت. اسکی باز اتریشی همچنان صدرنشین جدول رده بندی عمومی است.

نگاهی به پیست تاریخی لوبرهورن

مارسل هیرشر و حریفان در سوئیس خواهند ماند و هفته آینده بر روی پیست تاریخی لوبرهورن در ماده های ترکیبی و مارپیچ کوچک و سرعت به رقابت خواهند پرداخت. پیستی که برای فرانک پیکار، قهرمان پیشین المپیک و کارشناس اسکی آلپاین، یادآور لحظات و خاطراتی فراموش نشدنی است.

فرانک پیکار: «این پیست محبوب من است چون از دهه ۲۰ و ۳۰ میلادی تا امروز تغییر زیادی نکرده است. دروازه ها و تونل و سکوی کوچک پرش تقریبا همان جایی هستند که در دوره ما بودند. تغییرات بسیار اندکی در این پیست رخ داده است. علاوه بر این، یک چیزی حدود ۲ دقیقه و ۱۵ ثانیه تا ۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه طول می کشد تا به پایان پیست برسید. معمولا بعد از یک دقیقه و نیم اسکی بر روی این پیست خستگی غالب می شود و پاها سنگین. حالا خودتان تصویر کنید که بعد از دو دقیقه جریان از چه قرار است! گیج و منگ می شوید، انگار که قیامت شده است. پیست دور کوه را می زند. در نتیجه گاهی شمال هستید گاهی جنوب، باد و نور به سرعت تغییر می کند، ناگهان با یک سراشیبی عجیب و غریب مواجه می شوید، باید سرعت تان را کنترل کنید. گاه ترمز بگیرید، گاه شتاب بگیرید. بخشی از پیست خیلی وسیع است و بخش دیگر خیلی باریک که امکان مانور و تغییر مسیر را پیچیده می کند.»

اسکی در تاریخ

دوم ماه مارس سال ۲۰۱۳ در ارتفاعات بایرن آلمان، تینا ماتزه رکورد کسب امتیازات هرمان مایر را ارتقا بخشید. اسکی باز اسلوونی در غیاب لیندسی وون، جدی ترین حریفش، در ماده سرعت پیروز شد. به این ترتیب مجموع امتیازاتش از مرز ۲۰۰۰ گذشت. از آن روز تا پایان فصل، تینا ماتزه عمکرد بی نظیری را به نمایش گذاشت؛ ۲۴ بار در پنج ماه مختلف به روی سکو رفت و سال ۲۰۱۳ را با رکورد تاریخی ۲۴۱۴ امتیاز به پایان رساند.

در پایان برنامه توجه تان را به تصاویریی زیبا و دیدنی از دنیای اسکی در هفته ای که گذشت جلب می کنم.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دوچرخه‌سوار بریتانیایی رکورد سرعت رکاب‌ زدن در یک ساعت را شکست

پرچمدار کاروان ایران اولین «دوپینگی» المپیک پکن؛ ادامه تمرین ستاره ۱۵ساله روس با جود تست مثبت

بهترین‌های فیفا: طارمی تا دو قدمی پوشکاش رفت؛ لواندفسکی بهترین بازیکن سال شد