راهپیمایی بی سابقه در شهر لیون فرانسه

راهپیمایی بی سابقه در شهر لیون فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نه تنها در پاریس بلکه در تمام شهرهای فرانسه صدها هزار نفر برای گرامیداشت یاد قربانیان حمله های اخیر روز یکشنبه به خیابانها آمدند. پس از پاریس

آگهی

نه تنها در پاریس بلکه در تمام شهرهای فرانسه صدها هزار نفر برای گرامیداشت یاد قربانیان حمله های اخیر روز یکشنبه به خیابانها آمدند.

پس از پاریس بزرگترین راهپیمایی در شهر لیون برگزار شد. سیصد هزار نفر، معادل یک چهارم جمعیت شهری لیون در این راهپیمایی شرکت کردند. خبرنگار یورونیوز می گوید: «جمعیت واقعا زیاد است و همه از هر رنگ و نژاد و دین و سنی به اینجا آمده اند تا همبستگی خود را نشان دهند.»

یکی از شرکت کنندگان می گوید: «مدت زیادی بود که من در هیچ تظاهراتی شرکت نکرده بودم، اما امروز فرق می کند، قطعا باید اینجا حضور داشت تا نشان دهیم که تنها نیستیم. باید دست در دست هم نشان دهیم که از هیچ چیز وحشت نداریم.»

فرد دیگری می گوید: «آنها، متحجرانی هستند که متاسفانه شست و شوی مغزی شدند من معتقدم که نظام آموزشی ما ناموفق بوده و نتوانستیم ارزش های جمهوری را به درستی منتقل کنیم.»

یکی از شرکت کنندگان مسلمان می گوید: «از صمیم قلب ناراحتم، بسیار ناراحت. یک لحظه گریه ام قطع نشد، اشک هایم از روحم برای فرانسه سرازیر می شود، فرانسه ای که آتش گرفته، نمی خواهم چنین اتفاقاتی برای فرانسه بیفتد. من این تجربه را در الجزایر داشته ام و دیگر نمی خواهم این بلا سر فرانسه بیاید.»

یک شرکت کننده اسپانیایی هم می گوید: «در اسپانیا دورانی بود که آزادی وجود نداشت، به نام خدا آدم می کشتند، اتفاقات اخیر فرانسه یادآور آن دوران است.»

در این راهپیمایی همچنین بسیاری از شخصیت های مذهبی شهر لیون نیز حضور داشتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کلیسایی در لیونِ فرانسه که میزبان پناهجویان جوان است

شکایت از ۳ مقام امنیتی جمهوری اسلامی در فرانسه به اتهام «تهدید به مرگ» ثبت شد

برگزاری نمایشگاه هنرمندان نقاش و عکاس ایرانی در شهر لیون فرانسه