گردهمآیی های بزرگ در گرامیداشت قربانیان حمله های تروریستی در پاریس

گردهمآیی های بزرگ در گرامیداشت قربانیان حمله های تروریستی در پاریس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز شنبه در شهرهای مختلف فرانسه از جمله در نیس، پو، اورلئان و تولوزراه پیمایی و تجمع های گسترده ای در گرامیداشت یاد ۱۷ قربانی اقدامات تروریستی روز

آگهی

روز شنبه در شهرهای مختلف فرانسه از جمله در نیس، پو، اورلئان و تولوزراه پیمایی و تجمع های گسترده ای در گرامیداشت یاد ۱۷ قربانی اقدامات تروریستی روز های اخیر برگزار شد.

بنا به گزارش ها در نیس ۲۳ هزار نفر، در پو ۳۵ هزار، در اورلئان ۲۲ هزار و در تولوز ۸۰ هزار نفر در این گردهمآیی ها شرکت کردند.

قرار است این گرامیداشت روز یکشنبه در میدان جمهوری پاریس به اوج تازه ای برسد. در گردهمآیی پاریس، علاوه بر شهروندان و مقامات فرانسه، برخی رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند آنگلا مرکل، دیوید کامرون، ماریانو راخوی، ماتئو رنتسی و نیز دونالد توسک رئیس شورای اروپا شرکت خواهند کرد. در بسیاری از دیگر شهرهای فرانسه و نیز برخی از دیگر شهرهای جهان نیز مراسم مشابهی برگزار می شود.

مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه روز شنبه گفت: “ما باید همه نیروی خود را بسیج کنیم. روز یکشنبه این گردهمآیی را در بسیاری از شهرها و در پاریس خواهیم داشت. بی تردید تظاهراتی باورنکردنی خواهد بود که به یادها خواهد ماند و باید بسیار نیرومند و در شان یاد قربانیان باشد. این تظاهرات باید نشان دهنده قدرت و وقار مردم فرانسه و نمادی از عشق بی نهایت آنها به آزادی و رواداری باشد.”

روز چهارشنبه ۷ ژانویه، پس از اطلاع افکار عمومی از وقوع حمله به دفتر مجله شارلی ابدو و کشته شدن ۱۲ نفر، به طور خودجوش گردهمآیی های بزرگی در پاریس و تعدادی از شهرهای جهان در گرامیداشت یاد کشته شدگان برگزار شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برج ایفل پس از ۶ روز تعطیلی به دلیل اعتصاب کارگران بار دیگر میزبان گردشگران شد

هجوم مزرعه‌داران خشمگین فرانسوی به سالن نمایشگاه کشاورزی پاریس پیش از بازدید امانوئل ماکرون

تراکتورها و کشاورزان خشمگین در مقابل پارلمان اروپا تجمع کردند