رییس جمهوری آمریکا با همتای مکزیکی خود دیدار کرد

رییس جمهوری آمریکا با همتای مکزیکی خود دیدار کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

موضوع مهاجرت در راس گفتگوهای باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و انریکه پنیا نیتو، همتای مکزیکی او در دیدار روز سه شنبه بود. رییس جمهوری آمریکا اقدامات

آگهی

موضوع مهاجرت در راس گفتگوهای باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و انریکه پنیا نیتو، همتای مکزیکی او در دیدار روز سه شنبه بود.

رییس جمهوری آمریکا اقدامات سازنده مکزیک در مبارزه با مهاجرت غیرقانونی را ستود و رییس جمهوری مکزیک از برنامه باراک اوباما برای اصلاح نظام مهاجرتی آمریکا ستایش کرد.

به لطف این طرح که در ماه نوامبر اعلام شد، حدود پنج میلیون نفر از مهاجران غیرقانونی آمریکا که عمدتا مکزیکی هستند می توانند تحت شرایطی تقاضای ویزای اقامت کنند.

دو رییس جمهور همچنین به موضوع ناپدید شدن و قتل عام احتمالی ۴۳ دانشجوی مکزیکی به دست تبهکاران مرتبط با پلیس در شهر ایگوالا پرداختند. این موضوع چالش بزرگی برای آقای پنیا نیتو در مکزیک است.

باراک اوباما در این باره گفت: «بدیهی است که ما در ایالات متحده آمریکا، حادثه غم انگیز مربوط به این دانشجویان را دنبال کردیم. رییس جمهور پنیا نیتو، در باره برنامه اصلاحاتی که آغاز کرده، به من توضیحاتی داد.»

مقامات مکزیکی می گویند که شهردار سابق ایگوالا و ماریا دلوس آنجلس پیندا، همسرش، به احتمال زیاد «طراح» ربودن این ۴۳ دانشجو بوده اند. روز شنبه خانم پیندا که تا کنون تحت بازداشت موقت به سر می برد، رسما به دلیل «مسئولیت» در این پرونده تفهیم اتهام شد و به یک زندان شدیدا امنیتی منتقل گردید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نستور پرز سالاس، یکی از «مخوف‌ترین جنایتکاران مکزیک» و عامل قتل خانواده‌های نظامیان بازداشت شد

سناتور صریح اللهجه و دوچرخه‌سوار در مکزیک به عنوان نامزد مخالفان دولت انتخاب شد

ویدئو؛ بازار داغ دلیوری پیتزا و غذا برای مهاجران در مرز مکزیک و آمریکا