اعمال محدودیت صدور روادید برای مهاجران سوری در لبنان

اعمال محدودیت صدور روادید برای مهاجران سوری در لبنان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت لبنان محدودیت صدور روادید برای مهاجران سوری را از روز پنجم ژانویه اعمال می کند. پیش تر دولت لبنان اعلام کرده در مقابله با سیل مهاجرت سوری ها

آگهی

دولت لبنان محدودیت صدور روادید برای مهاجران سوری را از روز پنجم ژانویه اعمال می کند. پیش تر دولت لبنان اعلام کرده در مقابله با سیل مهاجرت سوری ها این تصمیم را گرفته است.

در چهار سال گذشته نزدیک به سه میلیون سوری بدلیل جنگ داخلی کشورشان را ترک کرده اند و لبنان اولین مقصد این مهاجران است. نزدیک به یک میلیون و صد هزار پناهنده سوری در لبنان زندگی می کنند.

یکی از پناهندگان می گوید: “پناهنده سازمان ملل هستم. پسری دارم که به سن سربازی رسیده است، بدلیل مسایل اداری باید به سوریه برگردم اما مطمئن نیستم به من اجازه بازگشت بدهند.”

مهاجر دیگر می گوید: “متوجه این مسایل درباره ویزا نمی شوم. برای سه ماه ویزا دارم؛ امیدوارم بعد از آن هم اتفاق عجیبی نیفتد. امیدوارم تنش ها بین شرق و غرب رفع شود و بتوانیم دوباره به اینجا بازگردیم.”

بر اساس قوانین جدید سوری ها از این پس باید با گذرنامه وارد لبنان شوند و برای ویزا نیاز دارند محل استقرار موقت خود را در لبنان به اطلاع وزارت خارجه برسانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حزب‌الله به تلافی حمله به عمق خاک لبنان ۶۰ راکت کاتیوشا به سمت اسرائیل شلیک کرد

مرگبارترین حمله به غیر نظامیان لبنان از آغاز جنگ غزه؛ حزب‌الله: اسرائیل بهای آن را خواهد پرداخت

در حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به جنوب لبنان یک زن و دو کودک کشته شدند